- شنبه 8 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
گزارش تلویزیونی "اشپیگل آنلاین" در مورد پناه جویان ایرانی که در آلمان به مسیحیت میگروند چاپ ارسال به دوست
25 ارديبهشت 1395

گزارش تلویزیونی "اشپیگل آنلاین" در مورد پناه جویان ایرانی که در آلمان به مسیحیت میگروند

تغییر مذهب در ایران با خطر مرگ همراه است. در یک کلیسای ایرانیان در هامبورگ در دو ماه گذشته 200 نفر پناه جو غسل تعمید دیده اند و قرار است تا پایان سال 600 نفر شوند.

اداره امور پناهندگی و مهاجرت می گوید: "تغییر مذهب [از اسلام به مسیحیت] می تواند در اساس موجب پذیرش پناهندگی شود اگر متقاضی پناهندگی به این دلیل در کشورش تحت تعقیب قرار بگیرد." به بیان روش تر غسل تعمید این پناه جویان شانس آنها را برای دریافت پناهندگی افزایش می دهد. مشکل اما آنجاست که به سختی می توان مطمعن بود که آیا چنین تغییر مذهبی جدی است. [اینکه ایا واقعا از روی باور قلبی میباشد] حتی کشیش این کلیسای ایرانیان در هامبورگ نیز نمی تواند به این سوال با اطمینان پاسخ دهد. او نظر خاص خودش را دارد. کشیش بابائیان: "ما نمیتوانیم هیچوقت 100% مطمئن باشیم که مسئله واقعا چیست و اینکه واقعا باور و ایمان پیدا کرده اند. من با مسئله پناهندگی کاری ندارم و فکر خودم را به این موضوع مشغول نمی کنم. به اونها میگم خدا می خواهد که به شما یک پاس آسمانی بدهد. این پاس را بگیرید. این زندگی جاودانه است." یکی از مسئولین کلیسای پروتتستانت در برلین از تردید خودش در این مورد می گوید: "ما نمیخواهیم که مسئله غسل تعمید مورد سوء استفاده قرار بگیرد و این احساس غلط را منتقل کند که از این طریق می شود مسئله اقامت را حل کرد."

در پایان مراسم غسل تعمید، امکان ماندن در آلمان پناهجویانی که امروز غسل تعمید دیده اند بیشتر شده است.


ببینید: گزارش در صفحه فیسبوک "اشپیگل آنلاین"

https://www.facebook.com/spiegelonline/videos/10154198465264869

 

 


 

در یک فاصله کوتاه زمانی پس از انتشار گزارش  "اشپیگل آنلاین" بیش از  88 نفر در زیر آن نظر داده و بیش از 400 بار به اشتراک گذاشته شده است. بسیاری از نظرات به موضوع از زاویه سوء استفاده از تغییر مذهب برای گرفتن اقامت نگاه می کنند و آن را عملی ظاهری و فرصت طلبانه می دانند.

نگاهی به چند نظر:

زابینه بِرگ: بعش هم [بعد از مسیحی شدن و غسل تعمید]  اونها  رو با "شواینه هاکسه"، [یک غذای سنتی در بایرن با گوشت خوک] تست می کنم.

Sabine Berg

Und hinterher würde ich sie dem Schweinehaxe-Test unterziehen

....................................................................................

رالف ماتزیگه: مقدس و یا بطور مصلحتی مقدس؟

این گزارش برای من مثل یک نمایش کمدی خراب [برنامه ریزی شده] است. از طرف دیگه اما: چه کسی میتونه از این دلخور باشه که انسان هائی دارند برای ماندن [در آلمان]  و زندگی بهتر، از امکاناتی که سیستم [قانونی در امور پناهندگی] ایجاد کرده استفاده می کنند؟

Ralf Mätzig

Heilig oder scheinheilig?
Dieser Filmbericht wirkt auf mich wie eine schlechte Comedy-Veranstaltung.
Andererseits: Wer kann es Mitmenschen verübeln, wenn sie die Möglichkeiten eines Systems nutzen, um ein vermeintlich besseres Leben führen zu können?!

....................................................................................

یاسمین آلتوم: چه کارها که به خاطر یه تیکه کاغذ نمی کنند!

باید با قلب و روح و از روی باور تغییر مذهب داد، نه بخاطر اینکه اینطور بشه در آلمان ماند. اینطوری  یه مسلمان فکر می کنه که "امروز میشم مسیحیی و فردا می تونم در آلمان بمانم." اینطوری فردا همه [مسلمان ها] یه دفعه مسیحیی میشن.

Jasmin Altun

Was man alles für ein Stück Papier tut!
Man sollte mit Herz und Seele konvertieren und nicht, damit man hier in Deutschland bleiben darf. Da denkt sich der Moslem "heute werde ich Christ, dann kann ich eventuell in Deutschland bleiben". Morgen werden plötzlich alle Christen

....................................................................................

گِرهارد لاندوِر: تغییر مذهب دادن و مسیحیی شدن بدتره. این طور کاری چیز نیست جز [اقدامی برای] پول و  زندگی بهتر.  اینطوری آدم عقیده و حتی روح خودش را داره میفروشه. فکر میکنم خیلی وحشتناکه و غیر لازم.

Gerhard Landwehr

Die die konvertieren, sind noch schlimmer.
Da geht es um nichts, außer um Geld und ein besseres Leben.
Und dafür verkauft man sogar seinen Glauben.
Finde ich unnötig und fürchterlich.

....................................................................................

سوس وحشی (اسم مستعار): مرگ بهتره تا اینکه بخوام از هویت خودم دست بکشم. اگه قرار باشه که یک جامعه را فقط  به این قیمت بپذیرم که  زبان خودم رو فراموش کنم، از مذهب خودم دست بکشم، در واقع از هویت خودم بگذرم، اینطوری نمیشه از دمکراسی و شانس برابر [برای زندگی و پیشرفت در جامعه] حرف زد.

Wild Sousse

Lieber sterbe ich als meine Identität aufgeben zu müssen. Wenn mich eine Gesellschaft nur dann akzeptiert, wenn ich meine Sprache vergesse, Religion aufgebe, quasi meine Identität abstreite, kann sie von keiner Chancengleichheit und Demokratie sprechen.

....................................................................................

داوه دو: واقعا که یک نمونه ایرانی .... همه ایرانی هائی که من میشناسم مسحیی شده اند یا اینکه سریع یک پارتنر آلمانی پیدا می کنند و توی مدت شش ماه ازدواج می کنند. مسئله اصلا دین و مذهب نیست، اینها فقط می خواند [هر طوری شده]، در آلمان بمانند.

Dave Du

Typisch Iraner.. Alle Iraner, die ich kenne sind zum Christentum konvertiert oder schnell ein deutsche Partner bzw. Partnerin gesucht und innerhalb einem halben Jahr geheiratet. Es geht denen nicht um die Religion sondern, diese Menschen Wollen nur in Deutschland bleiben.

....................................................................................

آزرمیتا سوزان امانوئل: تجارت با مسیحیت! بخاطر اینکه پناه جو ها اقامت احتیاج دارند و نه بیشتر! و  (اداره امور مهاجرت و کشیش ها) بر اینگونه تجارت با مسیحیت چشم  می بندند. حالم بهم میخوره! 

Azarmita Susan Immanuel

Christliche Gäscheft! Weil die Flüchtlinge Aufenthaltserlaubnis brauchen nicht mehr! Und ignorieren die Wahrheit die Christliche Gäschefte (Bundesamt, Pastoren Lehrkräfte)! Ich Kötze!

 

 

 

 

 

 

 



 


 



 

 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024