- جمعه 7 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
همدردی با مردم فرانسه، مبارزه با تروریست های اسلام گرا چاپ ارسال به دوست
23 آبان 1394

هنوز از جزئیات عملیات تروریستی خونبار پاریس که روز گذشته 13 نوامبر 2015 این شهر را تکان داد، اطلاعات دقیقی در دست نیست. از صدها کشته و زخمی در چندین نقطه این شهر خبر می رسد. قبل از هر چیز با خانواده هائی که عزیزی را از دست داده اند ابراز همدردی می کنم. برای آنها آرزوی آرامش کرده و امیدوارم عاملین و آمرین این عملیات جنایتکارانه هر چه زودتر در برابر عدالت قرار بگیرند.

اخبار رسیده از مسئولیت تروریست های اسلامگرای "خلافت اسلامی" در این  جنایت حکایت دارد. اسلامیست ها نشان داده اند که برای جان انسان ارزشی قائل نیستند. آنها ارزش های انسانی و دمکراتیک، ارزشهای برابری طلبانه و متمدنانه را هدف می گیرند. چه آنانی که بطور رسمی در حاکمیت هستند (مثل جمهوری اسلامی)، یا آنان که بطور غیر رسمی در حاکمیت اند (مانند خلافت اسلامی- داعش) و یا آنها که هنوز در حاکمیت نیستند (بوکو حرام، الشباب و ...)، همه و همه از مردم تنها یک چیز را می خواهند: اطاعت و پیروی بی چون و چرا و "تسلیم" در برابر آئین و دین و مذهب و شریعتِ خونبار آنها.

مبارزه تمام عیار با اسلامیست ها
اگر اسلامیست ها را آنانی بدانیم که خواهان اجرای شریعت اسلام و برقراری حکومت اسلامی در یک کشور و جامعه بوده و خواهان تسخیر حکومت و قدرت سیاسی برای پیشبرد اهدافشان می باشند، در این حالت باید تاکید کرد که در چهار دهه ی گذشته مماشات و کوتاهی دولت های غربی در قبال این جریان ها به آنها این فرصت را هدیه کرد که به مرور زمان جنایت های بزرگتر را تدارک و برنامه ریزی کرده و فراتر از مرزهای جغرافیائی کشورهای خود، اهدافشان را در قلب اروپا دنبال کنند. باید با این جنایتکاران با تمام قوا مبارزه کرد. لازمه این مبارزه، جنگ زمینی با خلافت اسلامی در عراق و سوریه و دیگر کشورهائی است که این تروریست ها در آنجا فعال هستند. شرط موفقیت این سیاست امتیاز ندادن به حکومت های ترویست پرور (ایران و عربستان سعودی و ...) می باشد. شرط دیگر، حل بحران فلسطین و اسرائیل و تشکیل کشور مستقل فلسطینی است. گسترش علم و آموزش و تحصیل، حمایت از طرح های توسعه پایدار، ایجاد کار و اشتغال و حمایت از نیروهای دمکرات و سکولار در کشورهای اسلامی، لازمه ی موفقیت چنین مبارزه ای در دراز مدت می باشد.

فهم و برداشت غلط سیاستمداران کشورهای غربی از "تولرانس- بردباری"، نسبت به مسلمانانی که در این کشورها زندگی می کنند، دست اسلامیست ها را برای تهاجم و زیاده طلبی باز و آنان را گستاخ تر کرده است. پیام به مسلمانانی که در کشورهای غربی زندگی می کنند باید واضح و صریح باشد: پایبندی به حاکمیت قانون و قانون اساسی در کشوری که در آن زندگی می کنند، نفی شریعت و قوانین مذهبی در برابر قانون اساسی آن کشور، الزام به سکولاریسم و جدائی دین از حاکمیت، نفی هر گونه خشونت، پایندی به پولورالیسم و تنوع افکار و اندیشه، احترام به برابری زن و مرد و انتخاب آزادانه ی گرایش جنسی هر فرد، پرهیز از خشونت بر علیه کودکان و زنان و اجبار آنها در محیط خانواده برای انتخاب نوع پوشش و سبک زندگی، نفی هرگونه تبعیض و خشونت بر علیه هر نوع اقلیت (ملی، مذهبی و ...).

در همین حال سیاستمداران کشورهای غربی باید با هرگونه تبعیض در زمینه ی تحصیل و اشتغالِ مسلمانان کشور خود مبارزه کرده و شانس برابر آنها برای زندگی محترمانه و پیشرفت و موفقیت در کشور محل زندگیشان را فراهم سازند. در این صورت، افکار و اندیشه های افراطی امکان و زمینه ی یارگیری از درون جامعه مسلمانان را از دست خواهند داد.

اسلامیست های تروریست با ارزش و آرمان های حقوق بشری، با بشریت و دستاوردهای آن مبارزه می کنند. همه آنانی که به ارزش های انسانی باور دارند، (با هر دین و تفکر و اندیشه)، باید در مبارزه بر علیه این اندیشه ی ضد بشری متحد شوند. سکوت، کوتاهی و انفعال در این زمینه (بویژه از سوی آندسته از مسلمانانی که که خود را مخالف این اعمال می دانند)، دست جنایتکاران را برای جنایت بیشتر باز خواهد گذاشت.

 همدردی و اتحاد با مردم فرانسه، دفاع از ارزش های انسانی و حقوق بشری ست.

حنیف حیدرنژاد
14 نوامبر 2015
http://www.hanifhidarnejad.com
 


 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024