- شنبه 1 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
مشکلات روحی - اجتماعی ایرانیان پناه جو و پناهنده در آلمان چاپ ارسال به دوست
27 شهريور 1394
 مشکلات روحی- اجتماعی ایرانیان پناه جو و پناهنده در آلمان یک کار پژوهشی است که نخستین بار در شهریور 1394/ سپتامبر 2012 منتشر شد. پس از آنکه کیهان لندن این کار را در هفت قسمت بطور جداگانه منتشر نمود، اینک با تصحیحات و تغییراتی در صفحه بندی و ساختار ارائه ی مطلب، که با همت کیهان لندن انجام شده، مجددا در فُرمات PDF باز نشر میشود.


بر گرفته از مقدمه:
مشکلات روحی- اجتماعی فشارهائی هستند که بر روح و روان و تندرستی فرد تاثیر می‌گذارند. ریشه آنها در اساس ناراحتی یا بیماری‌های جسمی نیست. عامل اصلی در ایجاد و تشدید این ناراحتی‌ها شرایط محیطی و وضعیت اجتماعی از جمله وضعیت خانوادگی، سکونتی، کاری، تحصیلی، مالی و در مورد خارجیان در یک کشور جدید، علاوه بر موارد فوق، وضعیت اقامتی آنها و شرایط جدید زندگی‌شان نیز اهمیت پیدا می‌کند. ادامه این ناراحتی‌ها می‌تواند به مرور زمان موجب ناراحتی یا حتی بیماری‌هائی شود که درد جسمی را نیز با خود به همراه دارد (بیماری‌های روان- تنی). تاثیر متقابل این عوامل بر همدیگر وضعیت را پیچییده‌تر می‌کند، به نحوی که تشخیص مشکل و ریشه آن به سادگی امکان پذیر نیست.

ادامه این ناراحتی‌ها می تواند فراتر از خود فرد، روابط و مناسبات انسانی او با محیط اطراف به ویژه خانواده، دوستان و همکاران را مستقیم یا غیر مستقیم در برگرفته، بر آنها تاثیر گذارد و یا از آنها تاثیر بپذیرد.

هدف این پژوهش بررسی موضوع‌های زیر بر اساس داده‌های آماری و تجربه کاری با ایرانیان پناه‌جو و پناهنده است:

– اساسی‌ترین مشکلات روحی- اجتماعی ایرانیان پناه‌جو و پناهنده در آلمان کدامند؟

– ریشه وعلت این مشکلات در کجا قرار دارد؟

– چگونه تربیت و رفتار نهادینه شده در فرد که ریشه در داخل کشور دارد، کماکان در خارج کشور در جهت دادن روابط اجتماعی او نقش بازی می‌کند؟

  کلیک کنید

 



 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024