- پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
پناه جویان از مرزها عبور می کنند؛ ورود هزاران پناه جو به اطریش چاپ ارسال به دوست
14 شهريور 1394

حنیف حیدرنژاد

هزاران پناه جوی اکثرا سوری که از بوداپست پایتخت مجارستان با پای پیاده به طرف مرز اطریش به حرکت آمده بودند زیر باران شدید، با عبور از مرز وارد اطریش شدند. پناه جویان که ترکیبی از زن و مرد و کودک را تشکیل می دهند، روزها بود که در ایستگاه مرکزی قطار در بوداپست بست نشسته و امکان سفر به سمت آلمان و اطریش نداشتند. دسته دیگری از پناه جویان که با قطار از بوداپست خارج شده بودند در شهر دیگری توقف کرده و پناه جویان در اعتراض به انتقال به یک اردوگاه پناه جویان خطر راه آهن را مسدود کرده و به نشانه اعتراض از گرفتن آب و غذا خودداری  کردند.

بعد از آنکه جمعیت چند هزار نفره پناه جویان در مسیر حرکت پیاده به طرف مرز اطریش به اتوبان رسیدند، مسیر حرکت خودروها نیز نیمه مسدود شد. پلیس برعلیه پناه جویان هیچ اقدامی نکرد و دسته هائی از مردم مجارستان با آب و مواد غذائی به حمایت از پناه جویان پرداختند. بعد از آنکه آلمان و اطریش اعلام آمادگی کردند که این پناه جویان را پذیرش خواهند کرد، دولت مجارستان با در اختیار گذاشتن 150 دستگاه اتوبوس، پناه جویان را به مرز اطریش منتقل کرد. اطریش از پذایرئی از حدود 4000 نفر پناه جو خبر می دهد.

اطریش و آلمان اعلام کرده اند بطور فُرمال اینکه این پناه جویان قبلا در کشور دیگری ثبت شده یا درخواست پناهندگی دادند را بررسی خواهند کرد، اما اولویت آنها رسیدگی های اولیه پزشکی به این پناه جویان خواهد بود.

***
به این ترتیب پناه جویان با اتکاء به عزم و اراده ی فردی و نیروی جمعی خود و در زیر چترِ حمایتی رسانه های اینترنتی و سُنتی و با حمایت مردم و شهروندان انساندوست و حساسیتی که افکار عمومی در این زمینه از خود نشان داد و البته وفاداری ناگزیر دولت آلمان و اطریش به ارزش های منشور اتحادیه اروپا (احترام به حقوق بشر) توانستند در این مرحله خود را بر سیاستمداران اروپائی تحمیل کرده و خواست خود را محقق کنند.

حنیف حیدرنژاد
14 شهریور 1394/ 5 سپتامبر 2015
http://www.hanifhidarnejad.com



منبع:

http://www.tagesschau.de/ausland/ungarn-fluechtlinge-133.html


 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024