- پنجشنبه 30 فروردين 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
بیانیه مطبوعاتی گزارشگر ویژه دولت آلمان در رابطه با اعدام ریحانه جباری چاپ ارسال به دوست
06 آبان 1393





اجرای اعدام خانم ریحانه جباری موجب آشفتگی و ناراحتی و اندوه عمیق من گشته است. تسلیت و همدری خود را تقدیم خانواده اش می کنم.

اجرای توجیه ناپذیر حکم اعدام در مورد او بطور خاص بسیار تکان دهنده است. بویژه آنکه در مورد خانم جباری ابهاماتی در  مورد منصفانه بودن دادرسی و محاکمه عادلانه او وجود داشت.  
اعدام یک روش مجازات غیر انسانی، وحشتناک و غیر اخلاقی است. دولت آلمان مجازات اعدام را در هر حالتی رد می کند و همچنان برای لغو جهانی این حکم تلاش خواهد کرد.

موکدا از همه مسئولین در ایران خواهان آن هستم تا بقیه احکام صادر شده ی اعدام را فورا لغو کنند. مجازات اعدام در قرن بیست و یکم دیگر جا و مکانی ندارد.

کریستوف اِشترسر[1]
نماینده ویژه دولت آلمان در امور حقوق بشر و کمک های انساندوستانه
25.10.2014

* در توضیحات زیر این بیانیه با اشاره کوتاهی نسبت به پیشینه پرونده ی ریحانه جباری یادآوری شده است که دکتر احمد شهید گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران در تاریخ 14.04.2014 خواستار تعلیق فوری اجرای حکم اعدام شده او شده و بطور جدی نگرانی خود را نسبت به آن اعلام کرده بود که خانم جباری احتمالا از یک دادرسی منصفانه برخوردار نبوده است.

ترجمه: حنیف حیدرنژاد

منبع:
http://www.auswaertiges-amt.de/DE/Infoservice/Presse/Meldungen/2014/141025_MRHHB_Hinrichtung_Iran.html


1. Christoph Strässer

 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024