- جمعه 7 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
درگیری شدید پلیس آلمان با نئونازی ها در شهر کلن چاپ ارسال به دوست
05 آبان 1393


Ausschreitungen bei Hooligan-Demo - Polizei setzt Wasserwerfer ein
 dpd /WDR

همبستگی بر علیه سَلفیست ها، تاکتیک جدید نئونازی های آلمان


حنیف حیدرنژاد

فعالیت نیروهای نئونازی در آلمان شاهد یک پدیده جدید است. دسته های مختلفی از آشوبگران خیابانی –هولیگِنز-
Hooligans، با کنار گذاشتن اختلافات بین هم، در درگیری با نیروهای افراطی اسلامیست، یعنی سلفیست ها متحد شده اند.

روز شنبه 26 اکتبر مرکز شهر کلن شاهد تظاهرات بیش از 2500 نفر آشوبگران فوتبال بر علیه سلفیست ها بود. چندین ماه است که این دسته های آشوبگر در اینترنت صفحه ای برای خود راه اندازی کرده و با نام "هولیگِنز برعلیه سلفیست ها- مخفف: هو گِ زا-
HoGeSa" به سازماندهی خود مشغولند. اولین فعالیت عملی آنها در اواخر سپتامبر 2014 بود که توانستند در شهر دورتموند یک گردهمائی 400 نفره برگزار کنند. پلیس حدس می زد در تجمع کلن نیز تنها چند صد نفر شرکت کنند، اما حضور بیش از 2500 نفر هولیگنز، پلیس را هم غافلگیر کرد. در تجمع شنبه 26 اکتبر دسته های مختلفی از هولیگِنز از سراسر آلمان خود را به مرکز شهر کلن رساندند تا این بار قدرتنمائی بزرگتری از خود را به نمایش بگذارند.

هولیگِنز دسته هائی از آشوبگران خیابانی هستند که اغلب طرفدار یک تیم ورزشی خاص - اکثرا یک تیم فوتبال - می باشند. این افراد بسیار خشن و آماده ی درگیری و زد وخورد با هم بوده و با هدف درگیری با دیگر دسته های آشوبگر با هم قرار گذاشته و به شکل بسیار خطرناکی با هم درگیر می شوند. آن ها دشمن یکدیگر هستند و به همدیگر رحم نمی کنند.

تحقیقات روزنامه نگران و سازمان امنیت آلمان نشان می دهد که گروه های نئونازی در متحد کردن این دسته های آشوبگر فعال هستند. تظاهرات کلن آشکارا توسط یکی از این گروه های نئو نازی با نام (پُرو  اِن  اِر  وِ- Pro NRW) سازماندهی شده است. در چند ماه گذشته درگیری های خیابانی شدیدی در شهرهای مختلف آلمان از جمله در هانوفر و بیلفلد، بین سلفیست ها که از خلافت اسلامی دفاع می کنند با گروه های نئونازی از یک سو و با کوردها و ایزدی ها از طرف دیگر گزارش شده است.

با توجه به گزارشات رسیده از رفتارهای وحشیانه نیروهای سلفیست در عراق و سوریه، و ترس و وحشت ایجاد شده از خلافت اسلامی در بین مردم آلمان، اینک نئونازی ها با متحد کردن هولیگنز تلاش برای دامن زدن به ضدیت با خارجیان کرده اند. در تظاهرات روز 26 اکتبر در کلن دسته های هولیگنز شعار می دادند "ما سلفیست خوک نمی خواهیم" شعار دیگر آنها این بود "خارجی ها بیرون".

با وجودی که در تظاهرات کلن، سلفیست ها در مقابل هولیگنز شرکت نداشتند، اما هولیگنز با خشونت هرچه تمام تر شیشه های آبجو یا دوچرخه های پارک شده در آن اطراف را به طرف پلیس پرتاب کردند. در این درگیری ها پلیس از ماشین آب پاش و گاز فلفل برای متفرق کردن هولیگِنز استفاده کرده و با باتوم به آنها حمله کرد. تا غروب روز شنبه، 26 اکتبر تعداد 14 نفر زخمی به بیمارستان ها منتقل شدند که 13 نفر آنها پلیس بودند.

به گزارش "دی سایت آنلاین"، کمی آنطرف تر از محل تجمع هولیگِنز 800 نفر از مردم در تجمع دیگری بر علیه نئونازی ها گرد هم آمده و بر علیه آنها شعار می دادند. پتر برینگز، یک خواننده معروف که در این تجمع بر علیه نئو نازی ها شرکت کرده و با اشاره به سابقه نازی های هیتلری به خبرنگاران می گوید "اونها (نئو نازی ها) امروز بر علیه سلفیست ها هستند، فردا بر علیه همجنسگرایان و پس فردا بر علیه گروه های دیگری از مردم".

دی سایت آنلاین می نویسد: مخالفت بر علیه خلافت اسلامی، بدون حضور و دخالت دادن نیروهای نئونازی هم امکان پذیر است.

پلیس اعلام کرده که فردا (27 اکتبر) در یک کنفرانس خبری دلایل اینکه چرا و چگونه تجمع به درگیری کشیده شد و نیز بیلان زخمی ها و خسارت ایجاد شده را اعلام خواهد کرد.

حنیف حیدرنژاد
26.10.2014
http://www.hanifhidarnejad.com



منابع
Hooligans randalieren in Köln

http://taz.de/Rechtsextreme-gegen-Salafisten/!148389/

Hooligans demonstrieren gegen Salafisten

http://www.ardmediathek.de/tv/Aktuelle-Stunde/Hooligans-demonstrieren-gegen-Salafisten/WDR-Fernsehen/Video?documentId=24320222&bcastId=7293524

 


اخبار تکمیلی

27.10.2014: سایت رادیو تلویزیون WDR در گزارش جدید خود تعداد افراد زخمی شده پلیس را 44 نفر اعلام کرد. 17 نفر از هولیگِنز دستگیر شده اند. رادیوی WDR5 نیز در اخبار صبحگاهی خود یادآوری کرد که در ده سال گذشته اولین بار است که پلیس در ایالت نورد راین وستفالن برای متفرق کردن تظاهر کنندگان از ماشین آب پاش استفاده کرده است. یکی از شوندگان در تماس تلفنی با این رادیو تجربه روز گذشته ی خود در قطار و ایستگاه قطار را تشریح کرد. او می گفت نئونازی ها به خارجی ها یا افرادی که قیافه دیگری داشتند در قطار و ایستگاه قطار حمله کرده و آنها را از روی سکوی ایستگاه قطار به پائین انداخته اند.

تعداد نئونازی ها در جدیدترین گزارش ها 4000 تا 5000 نفر اعلام شده است. تعداد نیروهای پلیس 1000 نفر و تعداد تظاهرکنندگان ضد نئونازی ها بین 500 تا 600 نفر.
تا اولین ساعات روز دوشنبه 27 ام اکتبر، گزارش های مختلف رادیو و تلویزیونی از "کیفیت جدیدی" از خشونت که ابعاد کاملا متفاوتی نسبت به آنچه تاکنون موجود بوده سخن گفته و این سوال را مطرح می کنند که چرا پلیس آمادگی لازم را نداشته، چرا ارزیابی درستی از تعداد هولیگنز که قرار است در تظاهرات شرکت کنند به عمل نیامده بوده است. و اینکه آیا اساسا باید به این گونه تظاهرات اجازه برگزاری داد. آیا اینگونه تظاهرات که با قصد ایجاد خشونت برگزار می شوند سوء استفاده از قانونِ آزادی برگزاری تجمعات نمی باشد؟

http://www1.wdr.de/themen/panorama/hooligandemo112.html



 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024