- چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
اروپا تعهدات خود در زمینه حفاظت از پناه جویان را نادیده می گیرد چاپ ارسال به دوست
02 تير 1393


ترجمه: حنیف حیدرنژاد

در روز جهانی دفاع از پناه جویان، سازمان پروآزول
- دفاع از پناه جویان- Pro Asyl در آلمان، بیلان نگران کننده ای را ارائه می دهد: کشورهای اتحادیه اروپا 4 سال پس از شروع جنگ های داخلی در سوریه همچنان برای اقدامات فعال و مشترک برای دفاع از پناه جویانی که نیاز به کمک دارند آمادگی از خود نشان نمی دهند. هیچ گونه همبستگی برای عملیات نجات و حفاظت دادن به پناه جویانی که در آبهای جنوبی اروپا باخطر مرگ مواجه هستند، دیده نمی شود. اروپا راه های قانونی برای پناه جویان و آنان که به کمک نیاز دارند را باز نمی کند تا آنها مجبور نباشند مسیر طولانی و مرگبار عبور از آب های جنوبی از طریق قایق را برگزینند.

در چهارچوب عملیات نیروی دریائی ایتالیا موسوم به "ماره نستروم" تنها در همین سال و تاکنون 60.000 پناه جوی سوار برقایق نجات داده شده و به ایتالیا منتقل شده اند. عدم همبستگی با ایتالیا هر روز این سوال را در ایتالیا را دامن می زند که تا چه زمانی و تا چه حد نجات پناه جویان سوار بر قایق می تواند به این شکل ادامه پیدا کند؟

عملیات نجات در ایتالا به شدت زیر انتقاد قرار دارد. کمپ های پناه جویان بیش از ظرفیتشان پر شده اند و وضعیت رسیدگی به آنها فاجعه بار است. بی خانمان شدن پناه جویان و عدم رسیدگی به آنها امری روزمره شده است. پناه جویان ناگزیر باید برای خود چاره ای پایدار و درازمدت تر را بجویند: آنها به نزد افراد فامیل خود یا هموطنانشان در دیگر کشورهای اروپائی میروند. اما در کشورهای مرکزی اروپا مانند آلمان یا کشورهای شمال اروپا این تهدید وجود دارد که این پناه جویان به ایتالیا بازگردانده شوند. همین دیروز یک خانواده از شهر "ماگدبورگ" اخراج  شد. در همین روز یک هواپیمای دربست از فرودگاه فرانکفورت برای بازگرداندن پناه جویان پرواز کرد. تنها در محدوده زمانی اول اکتبر 2013 تا 31 مارس 2014 یعنی درطول پنج ماه، آلمان بیش از 7000 پناه جو را به ایتالیا بازگردانده است.

سازمان پرو آزول از کشورهای اتحادیه اروپا می خواهد در سیاست پناهندگی و حمایت از پناه جویان با روحیه همبستگی رفتار کنند. این همبستگی باید طوری باشد که پناه جویانی که به اروپال می رسند به طور عادلانه ای در بین کشورها توزیع شوند. بر این اساس بر این باوریم که: عملیات نجات پناه جویان در آبهای ساحلی اروپا، باید اروپائی سازماندهی و تامین مالی شود (نه اینکه فقط یک یا چند کشور مسئولیت داشته باشند) و به عملیات مدنی تغییر یابد. (اجرای آن از نیروی دریائی به مردم منتقل شود) علاوه بر این پناه جویان باید بتوانند برای الحاق به خانواده هایشان یا دیگر هموطنانشان به دیگر کشورهای اروپائی بروند. یک چنین اقدامی، همانطور که کمیساریای عالی امور پناهندگی نیز چندی قبل بر آن تاکید نمود مکانیزم مناسبی برای همبستگی انسانی است.

ترجمه: حنیف حیدرنژاد
23.06.2014

http://www.hanifhidarnejad.com



منبع:

Weltflüchtlingstag: PRO ASYL fordert Rettungsprogramm und Solidarmechanismus für Bootsflüchtlinge

 



 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024