- جمعه 31 فروردين 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
سقوط شهر موصل توسط "داعش" و وظیفه سازمان ملل و دولت امریکا در تامین حفاظت ساکنین لیبرتی در عراق چاپ ارسال به دوست
20 خرداد 1393


حنیف حیدرنژاد

به گزارش خبرگزاری ها شهر موصول  در شمال عراق به تصرف نیروهای "داعش" در آمده است. العربیه آنلاین در این مورد می نویسد: "به گزارش العربیه به نقل از سخنگوی وزارت کشور عراق، شهر موصل از دست دولت مرکزی خارج و به دست نیروهای داعش در آمده است، این دومین شهر است که از دست دولت مرکزی خارج می شود.
صبح امروز گزارش شد که شهر موصل، مرکز استان شمالی نینوا، بزرگترین استان عراق بعد از بغداد، در پی تسلط نیروهای  داعش بر ساختمان استانداری و فرودگاه بین‌المللی‌  شهر و نزدیک‌ شدن  آنها به انبار‌های سلاح در پی عقب ‌نشینی نیروهای دولتی با خطر سقوط روبرو شده است."

العربیه همچنین در مورد گسترش این درگیری ها و نا آرمی ها در دیگر نقاط عراق می نویسد "پلیس عراق اعلام کرد که بر اثر انفجار سه خودروی بمب گذاری شده در استان های صلاح الدین و دیالی 30 تن کشته و بیش از 100 تن دیگر زخمی شده‌اند. پیشتر ارتش عراق در درگیری‌هایی که با گروه «دولت اسلامی عراق و شام: موسوم به داعش داشت کنترل موصل را از دست داده بود. در همین راستا شمار زیادی از اهالی شهر فلوجه در استان الانبار عراق و شهر موصل مرکز استان نینوا در اثر ادامه درگیری‌ها میان ارتش عراق و گروه داعش مجبور به مهاجرت به مناطق دیگر شدند."

این اخبار بسیار نگران کننده است و نشان می دهد که دولت عراق و نیروهای نظامی تحت کنترل آن توان تامین امنیت داخلی در کشور را ندارند. از همین رو نمی توان انتظارداشت تا این دولت که رسما موظف به تامین حفاظت و تامین جان نیروهای ساکن در کمپ لیبرتی می باشد، حتی اگر بخواهد، بتواند چنین حفاظتی را تامین کند.

هرج و مرج و آشفتگی و ناامنی در عراق با شتاب در حال گسترش است. وظیفه سازمان ملل متحد و دولت ایالت متحده آمریکاست تا به تعهدات خود در تامین امنیت جانی ساکنین اشرف عمل کنند. ابتدا باید نیروهای پاسدار صلح در اطراف کمپ لیبرتی مستقر شوند و این کمپ به عنوان محلی تحت حفاظت سازمان ملل اعلام گردد. سپس باید به سرعت اقدامات لازم برای خروج و انتقال ساکنین کمپ لیبرتی به خارج از عراق و به مقصد کشورهای امن به اجرا گذاشته شود.

وخیم تر شدن اوضاع امنیتی در عراق مسئولیت سازمان ملل و دولت ایالت متحده آمریکا در این مورد را هرچه بیشتر کرده و آنها نباید اجازه دهند تا این شرایط به وضعیتی غیرقابل کنترل منجر شود. آنها باید تمام و کمال به مسئولیت های خود در تامین حفاظت و انتقال ساکنین کمپ لیبرتی به خارج از عراق را هرچه سریعتر عملی نمایند.

حنیف حیدرنژاد
10.06.2014
http://www.hanifhidarnejad.com


منابع:

موصل دومین شهر عراق به تصرف داعش در آمد

Mossul fällt an Islamisten-Miliz



 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024