- چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
توضیحات یکی از جدا شدگان یکی از گروه های نئو نازی چاپ ارسال به دوست
12 خرداد 1393


توضیح: حنیف حیدرنژاد

شهر دورتموند یکی از شهرهای بزرگ در ایالت نورد راین وست فالن در غرب آلمان است. در 10 سال گذشته فعالیت نیرو های نئونازی در این شهر به تدریج بیشتر شده است. در نتیجه فعالیت هائی که از سه سال پیش شروع شد، شدت این فعالیت ها کمتر شده و حتی عده ای نیز از این گروه جدا شده اند.

"کریستیان" یکی از این جدا شدگان در این ویدئو به تحولات داخلی این گروه 300 نفره در شهر دورتموند و نقش "ایدئولوژی" در مناسبات درونی گروه اشاره می کند. اینکه چگونه و با چه روش هائی این گروه سعی داشته تا در پوسته ی بسته ای که بر دورِ خود تنیده بود بماند و مسائلش را در درون خود حل کند و کمتر با بیرون رابطه داشته باشد. اینکه چگونه با تقدس سازی شخصیت هائی مثل هیتلر و هِس تلاش می شد از آنها نیرو گرفته شود. اینکه چگونه مناسبت های خاصی را در درون گروه برگزار می کنند تا ارزش های ایدئولوژیک را زنده نگه داشته و تقویت کرده تا هویت سازی کنند و تا "خودی و غیر خودی" را تعریف کرده، تا نیروی همبستگی را در درون خود تقویت کنند. اینکه چگونه گروه با ورود به برخی کارهای تجاری سعی می کند تا به لحاظ مالی امور خودش را حل و فصل کند. اینکه چگونه دو دسته نیروی اصلی در گروه وجود دارند: نیروی اجرائی، یعنی کسانی که بار همه کارهای عملی روزمره بر روی دوش آنهاست. این افراد به "اختاپوس" معروفند. زیرا آنقدر کار اجرائی زیاد انجام می دهند که انگار به جای دو دست، هشت دست دارند. مثل آچار فرانسه به هرکاری می آیند. آنها از مسائل استراتژیک بی اطلاع بوده و قدرت تحلیل سیاسی ندارند و دلشان به این خوش است که دارند کاری می کنند. دوم: گروه کوچکتری که هدایت و برنامه ریزی سیاسی را به دست دارد. بالاخره اینکه: امکان خروج و جدائی از گروه وجود ندارد، مگر آنکه خودِ فرد به تحلیل سابقه و تاریخچه ی گروه و اهداف و ایدئولوژی آن بپردازد و در درون خودش متقاعد شود که این راه، راه درستی نیست.





 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024