- شنبه 1 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
دفاع از حق آزادی بیان مسیح علی نژاد چاپ ارسال به دوست
11 خرداد 1393


حنیف حیدرنژاد

تا آنجا که با دیدگاه های سیاسی خانم مسیح علی نژاد آشنا هستم، آن را قبول نداشته و با آن مخالفم. او در تازه ترین نوشته خود در صفحه فیسبوکش با عنوان "برای سرزمینی که به شعور ملتش تجاوز می شود هر روز ..." می نویسد: «چه ساده بودم با اینکه رای نداده بودم به آقای روحانی و در لندن هم میان تمام سخنرانان تنها مخالف شرکت در انتخابات بودم (رسما در اقلیت بودم حتی حاضرین در سخنرانی هم اکثریت موافق رای دادن) ولی تا روحانی پیروز شد من هم به امید مردم مان دل بستم و چنان جوی مرا گرفت که همینجا نوشتم آقای روحانی سر راهت منو هم ببر ایران، دلم برای ایران تنگ شده. ولی ظاهرا ایران حالا حالا ها جای یک خانه به دوش هایی مثل من نیست.» [1] ایشان به اصلاح رژیم و روحانی و دیگران دل بسته و من خواهان نابودی این رژیم هستم.

با وجود اختلافی که در بالا به آن اشاره شد از حق مسیح علی نژاد برای آزاد بیان عقاید و نظراتش دفاع می کنم. از نظر من شجاعت او در چند سال گذشته در فاصله گرفتن هرچه بیشتر از "نظام" سیاسی حاکم بر ایران، در نقد خود و در توجه او به ارزش انسان و آزادی انسان که در فعالیت های او در صفحه "آزادی های یواشکی" تجلی می کند قابل  تقدیر است. او به دلیل همین فعالیت هاست که از طرف صدا و سیما یا همان دستگاه تبلیغاتی رژیم مورد حمله قرار گرفته است. در تازه ترین حمله، این تلویزیون گزارش دروغی را با هدف تخریب چهره مسیح علی نژاد منتشر کرده است. [2] رژیم ضد زن و مردسالار حاکم بر ایران با انگشت گذاشتن بر یک موضوع  "جنسی" ، تلاش می کند تا یک روزنامه نگار منتقد خودش را به لاک "حفظ آبرو" فرو برده و صدایش را "خفه" کند.

دفاع از مسیح علی نژاد و آزادی بیان او و محکوم کردن روش و شیوه ی تهمت زنی و ترور شخصیت از سوی رژیم حاکم بر ایران، دفاع از حقوق بشر است. ضرورتی که باید بر پای بندی به آن، حتی در قبال مخالفین فکری و سیاسی خود بر آن تاکید کرد و وفادار بود.

حنیف حیدرنژاد
01.06.2014
http://www.hanifhidarnejad.com



پانویس ها
 1-  برای سرزمینی که به شعور ملتش تجاوز می شود هر روز
https://www.facebook.com/masihalinejad?fref=ts

2- بی اخلاقی تلویزیون ایران در پخش شایعه تجاوز به مسیح علی نژاد!
https://www.youtube.com/watch?v=XMXL0u5VoKk

 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024