- پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
دفاع از حقوق بشری میرحسین موسوی در دسترسی او به امکانات درمانی چاپ ارسال به دوست
21 ارديبهشت 1393

حنیف حیدرنژاد

به گزارش رسانه های فارسی زبان به نقل از فرزندان و مشاور میر حسین موسوی، حال جسمی او به وخامت گرائیده و مقامات امنیتی جمهوری اسلامی "عمدا" از دسترسی او به امکانات لازم درمانی جلوگیری به عمل می آورند. سایت بی بی سی فارسی گزارش داد: « میرحسین موسوی حدود دو هفته پیش به دلیل مشکل قلبی به بیمارستان منتقل شد و به گفته نزدیکانش مورد آنژیوگرافی قرار گرفت و کمی بعد به حبس خانگی بازگردانده شد. خانواده آقای موسوی گفتند درمان او "ناقص بوده است". اردشیر امیرارجمند به نقل از پزشکان معالج او گفت "میرحسین موسوی باید مورد مداوای مستمر در بیمارستان مجهز باشد. امکان انتقال تجهیزات لازم به خانه وجود ندارد."»

 دفاع از دسترسی میرحسین موسوی از دسترسی به امکانات لازم درمانی و پزشکی و دفاع آزادی وی، دفاع از حقوق بشر او می باشد. او البته به دلیل مسئولیت هایش در سالهای اولیه بعد از انقلاب در قبال دستگیری های گسترده، شکنجه سیستماتیک، اعدام  و کشتارهای های وسیع و همه ی جنایت های بی شمار انجام شده و نیز ترورها و عملیات تروریستی که در خارج از کشور توسط رژیم جمهوری اسلامی  طرح ریزی و اجرا شده باید پاسخگو باشد. اینکه نقش او دقیقا چه بوده و تا کجا مسئولیت دارد، باید در یک دادگاه و بر اساس موازین بین المللی مشخص شود. او می تواند در حقیقت یابی این جنایت ها و روشن کردن مسئولیت های شخص خمینی، خامنه ای، رفسنجانی و دیگر رهبران جمهوری اسلامی نقش فعالی داشته باشد، امری که وی از آن کوتاهی می کند. او تا قبل از بازداشت خانگی اش همچنان در مجمع تشخیص نظام عضویت داشت و علیرغم آنکه از اواخر دهه 60 پست رسمی درجه یک نداشته، اما از بسیاری از حقایقِ پنهان در جمهوری اسلامی با اطلاع است که البته از روشنگری در قبال آنها خودداری کرده است.

علیرغم همه این واقعیت ها، دفاع از آزادی میر حسین موسوی، مهدی کروبی، زهرا رهنورد و یا هر زندانی عقیدتی و سیاسی دیگر که در گذشته با نظام جمهوری اسلامی ایران همکاری کرده است، دفاع از امکان آزاد ملاقات آنها با افراد خانواه شان و دفاع از برخورداری آنها از دسترسی به امکانات درمانی و پزشکی و همچنین دفاع از حق آنها برای دسترسی به وکیل و برخوردای از یک "محاکمه" عادلانه، تاکید و پایبندی بر اصول جهان شمول حقوق بشری است که نه تنها برای "ما"، بلکه برای ناقضان حقوق بشر نیز باید تضمین شده باشد.

رژیم جمهوری اسلامی و علی خامنه ای به عنوان رهبر و "همه کاره" این نظام در قبال جان و سلامتی میر حسین موسوی و پیامد های ناشی از عدم دستری او به امکانات درمانی لازم، مسئول و پاسخگو می باشد.

حنیف حیدرنژاد
11.05.2014
http://www.hanifhidarnejad.com



مطلب مرتبط
امیرارجمند: ممانعت از درمان میرحسین موسوی عمدی است
http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2014/05/140412_l45_mirhossein_mousavi_health.shtml

 

 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024