- چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
مرگ یک نوزاد یک ماهه پناه جو به دلیل عدم پذیرش مادر از سوی بیمارستان چاپ ارسال به دوست
29 فروردين 1393


ترجمه: حنیف حیدرنژاد

قانون تامین اجتماعی ویژه پناه جویان جان پناه جویان را به خطر می اندازد.

به گزارش رسانه ها، بیمارستانی در شهر هانوفر [مرکز ایالت نیدرزاکسن واقع در شمال  آلمان] یک مادر پناه جو بنام "ویدا  د." به همراه نوزاد یک ماهه اش به نام "یوشوا" به دلیل آنکه مادر نمی توانست مدرکی مبنی بر اینکه هزینه های بیمارستان پرداخت خواهد شد را پذیرش نکرده و او را بازگرداند. کمی بعد این نوزاد یک ماه فوت کرد. دادستان در این مورد تحقیقات را شروع کرده است.

"ماریا پلزر" مسئول بخش حقوقی سازمان "پرو آزول- مدافع پناهندگی" در این مورد می گوید: « این یک نمونه تکان دهنده دیگر است که نشان می دهد چگونه بر اساس قانون تامین اجتماعی ویژه پناه جویان، تبعیض سیستماتیک برعلیه پناه جویان عواقب مرگ بار به همراه می آورد.»

ماده 4 قانون تامین اجتماعی ویژه پناه جویان مقرر می کند که پناه جو تنها در صورتی که از یک بیماری "شدید و درد آور" رنج می برد حق برخورداری از امکانات درمانی را دارد. تصمیم گیری در باره اینکه حق استفاده از این امکانات درمانی "مجاز" وجود دارد یا خیر اغلب به عهده افرادی می باشد که فاقد صلاحیت لازم پزشکی می باشند. پزشکان و بیمارستان ها اغلب مطمعن نیستند که آیا در صورت مداوای پناه جویان هزینه های درمانی آنها پرداخت خواهد شد یا نه. این وضعیت منجر به تبعیض در حق پناه جویان در برخورداری آنها از امکانات درمانی می شود که در مورد اخیر در هانوفر منجر به مرگ این نوزاد شده است.

روز گذشته دادگاهی کارمندان هایم (کمپ) پناه جویان در شهر "سیرندورف" [نزدیک نورنبرگ واقع در ایالت بایرن در جنوب آلمان] را به دلیل سهل انگاری در کمک رسانی منجر به آسیب دیدگی متهم شناخت زیرا آنها در سال 2011 از کمک رسانی به یک کودک بیمار که کمک فوری نیاز داشت خودداری کرده بودند. آن کودک بنام "لئوناردو پترویچ" زنده ماند، اما با آسیب دیدگی های شدیدی که هنوز وی از آن رنج می برد. در سراسر آلمان نمونه های زیادی وجود دارد که به همین دلیل [تبعیض در تامین کمک های درمانی] بسیاری از پناه جویان با مرگ دست و پنجه نرم کرده و یا سرانجامشان به مرگ ختم می شود.

پناه جویان باید فورا  و بدون تشریفات بوروکراتیک به خدمات درمانی دسترسی داشته باشند. دولت ایالتی در برمن [در شمال آلمان] موفق شده تا با عقد قراردادی با بیمه درمانی "آ او کا" این تضمین را ایجاد کند که همه پناه جویان به کارت بیمه دسترسی داشته باشند. با چنین کارت بیمه ای هرگز "ویدا د" با نوزداش از بیمارستان بیرون انداخته نمی شد.

"پرو آزول- مدافع پناهندگی" خواهان برچیده شدن و الغاء قانون تبیعض آمیز تامین اجتماعی ویژه پناه جویان می باشد.


منبع: اطلاعیه مطبوعاتی سازمان "پرو آزول": 16.04.2014
Flüchtlings-Baby stirbt – weil die Mutter offenbar vom Krankenhaus abgewiesen wurde




 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024