- شنبه 1 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 

نامه سرگشاده به مریم رجوی






pan20

pan19
مسئولیت مضاعف رهبری سازمان مجاهدین خلق در خروج هرچه سریعتر ساکنین کمپ لیبرتی از عراق چاپ ارسال به دوست
19 اسفند 1392

حنیف حیدرنژاد

به گزارش رادیو فرانسه "مصطفی پورمحمدی- وزیر دادگستری، صبح امروز (18اسفند 1392/ 9 مارس 2014) در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در باره سازمان مجاهدین خلق، آنها را «جنایتکار و مجرم» توصیف کرد و گفت که باید به دادگاهی در ایران تحویل داده شوند تا به تخلفات آنها رسیدگی شود. او اضافه کرد که این کار «نیاز به در خواست ما ندارد» ولی اضافه کرد که اگر چنین کاری لازم باشد، این درخواست را «تجدید» خواهیم کرد. او توضیح نداد که به چه دلیل درخواست های قبلی وی بی پاسخ مانده اند." (وزیر دادگستری بار دیگر خواهان تحویل مجاهدین به ایران شد)

در تاریخ  هفتم اسفند 92 نیز شورای ملی مقاومت با صدور اطلاعیه ای از اقدامات و برنامه ریزی های آتی نیروی قدس رژیم خبر داده که از جمله آنها "طراحی حمله موشکی به لیبرتی" می باشد. (توطئه وزارت اطلاعات و نيروي تروريستي قدس عليه مجاهدان اشرفي)

شواهد فوق نشان می دهد که علاوه بر تهدیدات تروریستی و موشکی بر علیه ساکنین کمپ لیبرتی، رژیم از کانال های دیگر، از جمله از طریق وزارت دادگستری اش، در تلاش است تا دولت عراق را مجاب به تحویل دادن ساکنین لیبرتی به رژیم جنایتکار حاکم بر ایران کند. همه این ها مسئولیت رهبری سازمان مجاهدین در تامین حفاظت جان ساکنین کمپ لیبرتی و تسریع خروج آنان از عراق را مضاعف می کند.

در هفته گذشته یک خبر در رابطه با انتقال تعدادی از ساکنین لیبرتی به ایتالیا منتشر شد. "به عنوان بخشی از تلاش های بشر دوستانه و با همکاری وزارت امور خارجه و وزارت کشور ایتالیا، هفت تن از پناهندگان ایرانی کمپ لیبرتی در عراق وارد ایتالیا شدند. ورود آنها به کشور ما در پاسخ به درخواست های متعدد سازمان ملل برای پیدا کردن یک راه حل مورد توافق، در احترام کامل به حقوق بشر برای ساکنان سابق کمپ اشرف، صورت میگیرد. این مساله با همکاری وزارت امور خارجه (ایتالیا) و دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (UNHCR)، صورت گرفت." (هفت تن از ساکنان لیبرتی روز سه شنبه 4 مارس وارد رم شدند) 

همچنین در جلسه پرسش و پاسخ در دفتر وزارت امور خارجه بریتانیا در رابطه با انتقال ساکنان کمپ لیبرتی به تاریخ چهارم مارس 2014 مایک فری از حزب سبز می پرسد: "در رابطه با پیشرفت باز اسکان کسانی که در کمپ لیبرتی زندانی هستند پیشرفت کار چه بوده و تابحال چه گزارش هائی دریافت شده است؟"

هیو رابرتسون، از وزارت امور خارجه پاسخ می دهد: "کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل به ما اطلاع داده است که از تاریخ 20 فوریه تا به امروز، 327 نفر از مجموع 3200 نفر تا بحال به خارج انتقال منتقل شده اند.؟ (جلسه پرسش و پاسخ در دفتر وزارت امور خارجه بریتانیا در رابطه با انتقال ساکنان کمپ لیبرتی)

سوال این است: چرا رهبری سازمان مجاهدین در زمینه اطلاع رسانی انتقال ساکنین کمپ لیبرتی به خارج از عراق، از جمله انتشار لیست این اسامی، وضعیت جسمی آنها و اینکه در کدام کشور هستند و چگونه می توان با آنها تماس برقرار کرد سکوت می کند؟ دلیل آن چیست؟ انتخاب افراد برای خروج بر اساس کدام اولویت تعیین شده و چه کسی آن را مشخص می کند. رهبری سازمان مجاهدین یا سازمان ملل؟

تا آنجا که به باخبر شدن افکار عمومی از انتقال ساکنین کمپ لیبرتی به خارج از عراق مربوط می شود، مردم دیر یا زود و از طرق مختلف از آن آگاه می شوند. بهانه های اطلاعاتی- امنیتی و مخفی کاری های رهبری سازمان مجاهدین اما، روش های دوران جنگ سرد و استالین را تداعی کرده و در  عصر اینترنت و انفجار ارتباطات کسی را قانع نمی کند و البته این سوال را پر رنگ تر می کند که در پس این مخفی کاری ها چه چیزی برای پنهان کردن نهفته است؟

رهبری سازمان مجاهدین خلق باید به طور روزمره در مورد انتقال بقیه ساکنین کمپ لیبرتی به افکار عمومی و خانواده آنان گزارش دهد. اگر موانعی در راه انتقال آنها یا کند شدن آن وجود دارد باید از خانواده و بستگان ساکنین کمپ لیبرتی برای برطرف کردن آنها کمک بخواهد. با تنگ تر شدن دایره تهدیدات تروریستی که خود سازمان مجاهدین فوقا آن را اعلام می کند، و با زمینه سازی موضوع استرداد از سوی رژیم، وظیفه رهبری این سازمان بیشتر شده و باید اقدامات ضروری برای خروج ساکنین کمپ لیبرتی از عراق سرعت بیشتری پیدا کند.


حنیف حیدرنژاد

10.03.2014

http://www.hanifhidarnejad.com

 

 

آخرین مطالب:
 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024