- دوشنبه 10 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
به کشتار ساکنین کمپ لیبرتی در عراق پایان دهید چاپ ارسال به دوست
06 دي 1392

حنیف حیدرنژاد

دبیرخانه شورای ملی مقاومت روز پنجشنبه 5 دی 1392/ 26 دسامبر 2013 اعلام کرد که کمپ لیبرتی محل نگهداری مجاهدین خلق در عراق برای چهارمین بار در سال 2013 مورد حمله ده ها فروند موشک از انواع مختلف قرار گرفته است.1

اطلاعیه های بعدی تعداد کشته شدگان تا زمان نوشتن این مطلب را 3 کشته و 50 زخمی اعلام نموده اند.2

سایت سازمان مجاهدین خلق نیز در مطلبی نوشته است: "اين حمله به دنبال سفر مالکی به تهران صورت می گيرد و هديه مالکی به فاشيسم دينی حاکم بر ايران براى حمايت از دوره سوم نخست وزيری اوست."3

سوال: رهبری سازمان مجاهدین خلق باید پاسخ دهد چرا در حالی که می داند مالکی، رئیس دولت عراق تردیدی در کشتار و پیشکش کردن مجاهدین ساکن در کمپ لیبرتی در پای سران جمهوری اسلامی ندارد، بر ماندن در عراق همچنان اصرار می ورزد؟

چرا با وجود تهدید موشک باران کمپ لیبرتی، تا همین چند روز قبل تعداد زیادی از ساکنین لیبرتی با عنوان اعتصاب غذا بطور متراکم در کنار هم نشانده یا خوابنده شده بودند؟ چرا مریم رجوی از یک طرف خواستار دیواره های بتونی برای حفاظت از بنگالهای ساکنین لیبرتی می گردد، اما از سوی دیگر در حالی که ده ها نفر از ساکنین کمپ توان جسمی لازم برای عکس العمل در قبال حملات موشکی را ندارند باید به شکل متراکم در یک جا جمع گردند؟ چرا رهبری سازمان مجاهدین با تامین جان افراد ساکن در لیبرتی اینگونه غیر مسئولانه برخورد می کند؟

سوال این است: در حالی که رهبری سازمان مجاهدین می تواند خود را بطور مخفیانه و البته با صرف هزینه های بالا به کشور های امن منتقل کند، چرا باید ساکنین لیبرتی محکوم باشند قربانی ارتباطات سیاسی دولت عراق و حکومت جنایتکار حاکم بر ایران گردند؟

عراق کشوری امن نیست. در همین چند روز گذشته ده ها نفر در حملات مختلف بمبگذاری در این کشور کشته شده اند. کمپ لیبرتی برای چهارمین بار هدف حمله موشکی قرار گرفته است. آیا باید همچون قرارگاه اشرف که نیمی از ساکنین آن کشته و هفت نفر به اسارت گرفته شد و بعد از آن بود که تازه رهبری مجاهدین متقاعد شد قرارگاه اشرف دیگر جای امنی نیست و دستور تخلیه آنجا را صادر کرد، جنایتی در این ابعاد در کمپ لیبرتی به وقوع بپیوندد تا رهبری مجاهدین برای خروج ساکنین لیبرتی همه امکاناتش را به کار بگیرد؟

رهبری  سازمان مجاهدین باید خارج نمودن ساکنین کمپ لیبرتی را اولین و بالاترین اولویت خود قرار داده و تمام امکانات خود را به کار گرفته تا آن را محقق کند. رهبری سازمان مجاهدین باید از سازمان ملل متحد و همه کشورهای امن در جهان بخواهد، و حتی خواهش کند، که به هر ترتیب ممکن در سریع ترین زمانِ ممکن همه ساکنین کمپ لیبرتی را به کشورهای امن ثالث منتقل کنند.

به لحاظ سیاسی تردیدی نیست که رژیم جمهوری اسلامی در پشت هدایت کشتار ساکنین لیبرتی قرار دارد. تردیدی نیست که دولت عراق در زمینه سازی و یا حتی اجرای این کشتار با رهبری جمهوری اسلامی  همکاری دارد. همچنین باید تاکید کرد که سازمان ملل متحد و دولت ایالات متحده آمریکا در جهت تامین حفاظت جان ساکنین لیبرتی مسئولیت پذیرفته و باید پاسخگو باشند. در راس همه اینها اما، رهبری سازمان مجاهدین خلق قرار دارد که باید از اصرار بر ماندن نیروهای خود در عراق دست برداشته و با انتقال ساکنین لیبرتی به کشورهای امن ثالث (و نه فقط یک یا چند کشور مشخص) موافقت کرده و تمام امکانات خود برای اجرای آن را بکار بیگرد.

همانگونه که پیشتر گفته شده، کشتار ساکنین لیبرتی و قرارگاه اشرف عملی جنایتکارانه و مصداق جنایت بر علیه بشریت است و همه طرف های ذیربط در این قضیه باید در قبال نقش و مسئولیت خود و کوتاهی های انجام شده پاسخگو باشند.4

حنیف حیدرنژاد
27.12.2013



1- چهارمین حمله موشکی به لیبرتی، اطلاعیه شماره 1

2- چهارمین حمله موشکی به لیبرتی، اطلاعیه شماره 6


3- چهارمین حمله موشکی با ده ها فروند موشک از انواع مختلف

 4- کشتار اعضاء سازمان مجاهدین خلق ایران در قرارگاه اشرف، مصداق «جنایت بر علیه بشریت»





 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024