- شنبه 1 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
مصاحبه های دویچه وله با حنیف حیدرنژاد در مورد مسائل پناهندگی و اقامت در آلمان چاپ ارسال به دوست
23 آبان 1392

درگیری نئونازی‌ها با پناهجویان در شرق آلمان 19.09.2012
پناهجویان شرکت‌کننده در راهپیمایی اعتراضی از جنوب تا شرق آلمان، با طرفداران حزب راست افراطی آلمان درگیر شدند. این راهپیمایی در اعتراض به وضعیت دشوار زندگی پناهجویی در آلمان از روز هشت سپتامبر آغاز شده است. 


وقتی پناهجویان «تحمل» می‌شوند! 04.05.2007

طبق آمار رسمى، حدود ۵۷۶۰ ایرانى در آلمان اقامت Duldung دارند. این افراد كسانى هستند كه با تقاضاى پناهندگى آنان مخالفت شده و حضور آنان در خاك آلمان «تحمل» مى‌شود.  

 كاهش ساليانه شمار پناهندگان آلمان 07.02.2007
وزارت كشور آلمان گزارش ساليانه مربوط به درخواست پناهندگى و ميزان پذيرش اين درخواستها را منتشر كرد. در ميان پناهجويان آلمان بسيارى نيز ايرانى‌اند. حنيف حيدرنژاد، مددكار اجتماعى و كارشناس امور پناهندگى در شهر بوخوم، به پرسشهايى در باره اين گزارش پاسخ داد. 


 تغيير در وضعيت اقامتى پناهجويان در آلمان 19.11.2006
پس از مدتها انتظار و در پى تلاشها و اعتراضهاى سازمانهاى مدافع حقوق شهروندى و حقوق بشر سرانجام دولت آلمان در روز جمعه ۱۷ نوامبر تصميمهايى براي تغيير وضعيت اقامتى آن گروه از پناهجويان اتخاذ كرد كه با اقامت معروف به Duldung در آلمان زندگى مى‌كنند. Duldung به معناى تحمل است و به پناهجويانى تعلق مى‌گيرد كه درخواست پناهندگيشان رد شده و حضورشان در آلمان تحمل مى‌شود. آقاى حنيف حيدرنژاد، مددكار اجتماعى و مشاور امور مهاجران 


چشم‌انداز تغيير قوانين آلمان در مورد وضعيت اقامتى پناهجويان
07.11.2006
در آلمان حدود ۱۹۰ هزار پناهجو زندگى مى‌كنند كه نوع اجازه اقامتى كه دارند Duldung نام دارد. Duldung به معناى تحمل است. اين وضعيت اقامتى پيامدهاى اسفناكى براى زندگى پناهجويان، كه گروهى از آنها هم ايرانى هستند، داشته و دارد. بر اثر اعتراض‌هايى كه سازمانهاى مدافع حقوق بشر و شهروندى در آلمان كرده‌اند دولت اين كشور تصميم به تجديدنظر در شيوه دادن اقامت به پناهجويان گرفته است. حنيف حيدرنژاد، مددكار اجتماعى و مشاور امور مها 


روز جهانى پناهجويان  20.06.2006
سازمان ملل متحد ۲۰ ژوئن را روز جهانى پناهجويان و آوارگان اعلام كرده است. به اين مناسبت گفتگويى داشتيم با آقاى حنيف حيدرنژاد مددكار اجتماعى و مشاور امور پناهندگى و مهاجرين در آلمان كه در زير از نظر شما مى‌گذرد. 


امتحان ويژه براى كسب تابعيت آلمان 17.05.2006

در ايالات مختلف آلمان با تعيين مقررات ويژه سعى بر آن است كه هماهنگى در زمينه گرفتن تابعيت آلمانى براى خارجيان متقاضى بوجود آيد و از جمله فرد متقاضی تابعيت مى‌بايد در امتحان مخصوص زبان شركت كند و يا به سوالاتى درباره تاريخ و فرهنگ آلمان پاسخ گويد. اما اين مقررات تا چه حد مى‌توانند راهگشا باشند؟ در اينباره گفتگويى را انجام داده‌ايم با آقاى حنيف حيدرنژاد، مددكار اجتماعى و مشاور امور خارجيان در شهر بوخوم آلمان:

مشكلات زندگى مهاجران در آلمان 16.04.2006                     

زندگى در خارج از كشور براى بسیارى از ایرانیان بخصوص جوانان ایرانى آرزوى بزرگى است. تصور بسیارى بر این است كه مشكلات زندگى كمتر خواهند شد. اما مهاجران ایرانى در اینجا نیز با مشكلات خاص خود روبرویند. در این باره گفتگویى را داشتیم با آقاى حنیف حیدرنژاد، مددكار اجتماعى و مشاور امور مهاجران در شهر بوخوم آلمان:


 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024