- جمعه 31 فروردين 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
گزارش تلویزیون آلمان در مورد اخراج یک پناهجوی ایرانی از آلمان به یونان و حکم دادگاه برای بازگشت او چاپ ارسال به دوست
02 شهريور 1388
Griechenland, Insel Lesbos: Flüchtlinge in Gefängnis.
Foto: ZDF

برنامه " فورنتال 21" که از کانال دو تلویزیون آلمان پخش میشود، در برنامه 18 اوت 2009 یک گزراش روشنگرانه و بسیار انتقادی در مورد سیاست پناهندگی دولت آلمان پخش کرد. "گونتر بورگهاردت" از سازمان "پرو آزول" در مصاحبه با این تلویزیون میگوید: دولت آلمان و آنگلا مرکل بدرستی نقض حقوق بشر در ایران را محکوم می کنند، اما در همان حال از دادن پناه  به همان هائی که برای آزادی در ایران قیام کرده اند [ و خود را به آلمان رسانده اند] خودداری میکنند.


گزارش تلویزیون کانال دو آلمان در مورد یک پناهجوی ایرانی که از آلمان به  یونان اخراج شده بود و حکم دادگاه فرانکفورت در لغو حکم اخراج او


برنامه " فورنتال 21- Frontal21" که از کانال دو تلویزیون آلمان (ZDF) پخش میشود، در برنامه 18 اوت 2009 یک گزراش روشنگرانه و بسیار انتقادی در مورد سیاست پناهندگی دولت آلمان پخش کرد.

گزارش با تیتر "سیاست ناصادقانه"  گفته های آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و فرانک والتا اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان را پخش میکند که با اشاره به تظاهرات مردم در ایران برای آزادی، سیاست رژیم جمهوری اسلامی در سرکوب تظاهرات کنندگان را محکوم میکنند.

آنگلا مرکل در یکجا و خطاب به تظاهر کنندگان می گوید: " ما در طرف شما هستیم". گزارش این سخن مرکل را پخش می کند که بازداشت شدگان باید  آزاد شوند. گزارشگر بلافاصله اضافه میکند البته بعد از آنکه آزاد شوند و [در صورتی که خود را به آلمان برسانند] شانسی برای پذیرش پناهندگی ندارند.

"گونتر بورگهاردت" از سازمان "پرو آزول" در مصاحبه با این تلویزیون میگوید: دولت آلمان و آنگلا مرکل بدرستی نقض حقوق بشر در ایران را محکوم می کنند، اما در همان حال از دادن پناه  به همان هائی که برای آزادی در ایران قیام کرده اند [ و خود را به آلمان رسانده اند] خود درای میکنند.
برای نمونه گزراش به "کاوه  پ" اشاره میکند که بدلیل شرکت در مراسم بزرگداشت کشته شدگان شهریور 1367 در خاوران،  از سوی نیروهای امنیتی رژیم تحت تعقیب بوده و ناچار به فرار از کشور شده و از طریق یونان خود را با آلمان می رساند. اما اداره فدرال در امور مهاجرت و پناهندگی در خواست او را رد و او را به یونان باز می گرداند.

کاوه یک سال و نیم در یونان و در بدترین شرایط زندگی می کرده است. هیچ حمایت و کمک دولتی  دریافت نمی کرده، نسبت به حق وحقوقش توجیه نشده بوده و ناگزیر در خیابان به نوازندگی  میپرداخته تا  زندگی اش را بگذراند. خودش می گوید برای روزهای متوالی چیزی برای خوردن نداشته و در سرما و شرایط سخت ناچار در خیابان می خوابیده است.

وکیل کاوه در یونان در مصاحبه اش تاکید میکند، کاوه تنها یک نمونه است و شرایط پناهجویان در یونان اسفبار است. یکی از کارمندان سازمان پزشکان بدون مرز نیز که از زندانی که پناهجویان در آنجا نگهداری میشوند خارج می شود، تاکید میکند که شرایط زندگی و امکانات بهداشتی در این زندان بسیار اسفناک است.

پدر کاوه که در آلمان زندگی می کند با کمک سازمان پرو آزول بر علیه اخراج کاوه اقدام  کرده و یک وکیل در یونان را به همکاری دعوت میکنند. بعد از یک سال و نیم تلاش، دادگاه اداری فرانکفورت قانع میشود که بدلیل شرایط غیر انسانی زندگی پناهجویان در یونان، اخراج کاوه از آلمان به آن کشور غیر قانونی بوده و حکم به بازگشت کاوه به آلمان میدهد.
 
اما اداره رسیدگی به امور پناهندگی اعلام کرده که همه راه های قانونی موجود بر علیه این حکم را به کمک خواهد گرفت.
 

سایت انتگراسیون، ترجمه و تنظیم: حنیف حیدرنژاد


گزراش تلویزیون کانال دو آلمان

متن نوشتاری گزارش تلویزیون کانال دو آلمان
گزارش سازمان پرو آزول
مطالب مرتبط

 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024