- جمعه 31 فروردين 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
اعتصاب غذای چهار پناه جو در زندان اخراج شهر "آیزن هوتن اشتاد" در شرق آلمان چاپ ارسال به دوست
27 تير 1392
Abschiebehaftanstalt in Eisenhüttenstadt
  عکس: دی ولت آنلاین

سه پناه جو از گرجستان و یک نفر از پاکستان در زندان اخراج در شهر "آیزن هوتن اشتاد- Eisenhüttenstadt" در ایالت "براندبورگ" در شرق آلمان دست به اعتصاب غذا زنده اند. هشت نفر از پناه جویان نیز در هایم (کمپ) پذیرش اولیه این شهر به این اعتصاب کنندگان پیوسته اند.

از دیروز (سه شنبه 17 ژوئن) 30 نفر از مدافعین و حامیان پناه جویان در شهر "آیزن هوتن اشتاد" با برپائی یک چادر در مقابل زندان اخراج به حمایت از پناه جویان برخواسته اند. پناه جویان ساکن در کمپ پناه جویان در این شهر شرایط زندگی خود را غیر انسانی می دانند. سال گذشته جمعا 1700 نفر پناه جو با عبور از مرز لهستان و آلمان خود را به مرکز پذیرش پناه جویان در این شهر معرفی کرده بودند. انتظار می رود این رقم تا پایان امسال بالغ بر 3100 نفر بشود.

امکانات زیستی پناه جویان و شرایط زندگی آنان در برخی از شهرهای آلمان در مواردی غیر قابل تحمل شده است. محل زندگی تنگ و کثیف با وضعیت بهداشتی نا مناسب، طولانی بودن مدت رسیدگی به درخواست پناهندگی، بلاتکلیفی و نداشتن چشم انداز به آینده، نداشتن اجازه کار، محدودیت سفر و جابجائی، عدم دسترسی به کلاس زبان دولتی از جمله این موارد است. عدم توجه و رسیدگی مسئولین دولتی به این مشکلات اعتراض پناه جویان در ایالت ها و شهرهای مختلف، بویژه ایالت بایرن در جنوب و ایالت های شرقی آلمان را موجب گشته است.

9 روز پیش تلویزیون کانال یک آلمان با پخش یک گزارش وضعیت پناه جویان در کمپ پناه جویان و زندان اخراج و رفتار تبعیض آمیز و نژادپرستانه ی چند تن از قضات دادگاه این شهر را به اطلاع افکار عمومی آلمان رساند.

حنیف حیدرنژاد


منبع: دی ولت آنلاین

مطلب مرتبط

احکام دادگاه در آلمان بر علیه پناه جویان با انگیزه های نژادپرستانه؟
http://www.if-id.de/New/index.php?option=com_content&task=view&id=11475&Itemid=107

 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024