- پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 

نامه سرگشاده به مریم رجوی






pan20

pan19
اعتصاب غذای پناه جویان در مونیخ؛ شکست هیئت میانجی گر/ حمله پلیس و برچیدن چادرهای محل تحصن چاپ ارسال به دوست
09 تير 1392
Sendungsbildvideo
پناه جویان در اعتصاب غذا در چادری در وسط یک میدان در مونیخ


حنیف حیدرنژاد

سایت انتگراسیون، 29.06.2013: اعتصاب غذای ده ها پناه جو از ایران، افغانستان و چندین کشور آفریقائی در مرکز شهر مونیخ از "واقعه ای محلی" به موضوعی سراسری در آلمان تبدیل می شود. گزارشات مربوط به این تحصن اکنون از اصلی ترین شبکه های تلویزیونی آلمان پخش می شود. امروز نخست وزیر ایالتی بایرن و شهردار شهر مونیخ نیز در این مورد یک جلسه مشترک برگزار کردند.
شبکه تلویزیون آلمان در برنامه "تاگِس تِمن" به این موضوع پرداخت.


کانال یک آلمان: آیا این را باید حرکتی با قصد زیر فشار قرار دادن سیاست مدارن در آستانه انتخابات سراسری در آلمان برای گرفتن امتیاز به شمار آورد، یا حرکتی از سر ناچاری؟ بیش از یک هفته است که ده ها پناه جو با زدن چادر در وسط شهر مونیخ خواهان آن هستند که به خواسته های آنها رسیدگی شود. از جمله پذیرش درخواست پناهندگی آنها، بدون هیچ گونه اما و اگر.

پناه جویان در مونیخ به اعتصاب غذای خود ادامه می دهند. از روز سه شبه (بیست و پنجم ماه ژوئن) آنها در اعتصاب غذای خشک به سر می برند.
یکی از پناه جویان: مهم نیست که چه اتفاقی بیافتد، اما هرچه پیش بیاید مسئولیتش با دولت آلمان است.

بعد از دیدار نخست وزیر ایالت بایرن و شهردار مونیخ در بعداز ظهر امروز (بیست و نهم ژوئن)، آنها دو نفر را به عنوان میانجی برای صحبت کردن با پناه جویان تعیین کردند. بعد از دیدار این میانجی ها با پناه جویان، مشکل حل نشد و اعتصاب کنندگان اعلام کردند که به اعتصابشان ادامه خواهند داد.

برخی از رهگذران به پناه جویان پرخاش کرده و کلمات تندی نثار می کنند؛ یک مرد: اگر می خواهند به خودشان گرسنگی بدهند، خوب بگذار این کار را بکنند. این فیلم بازی کردن ها دیگه برای چیست؟

در طرف دیگر میدان برخی از مردم نیز از پناه جویان حمایت می کنند. شرایط چه در داخل محوطه ای که پناه جویان چادر زده اند و چه در بیرون، دارد وخیم تر می شود.

***
وضعیت پناه جویان در ایالت بایرن، در جنوب آلمان بسیار اسف بار و در برخی موارد غیر انسانی است. پناه جویان باید برای مدت های طولانی منتظر رسیدگی به درخواست پناهندگی شان بمانند. آنها مجبورند به صورت دسته جمعی در خوابگاه های نامناسب با امکانات زیستی خراب و یا حتی در شرایطی غیر انسانی در محیطی تنگ و فشرده بدون هیچگونه چشم اندازی نسبت به آینده زندگی کنند. آنها اجازه ترک شهر یا ایالت خود را ندارند. اجازه کار ندارند و به کلاس زبان آلمانی دولتی نیز دسترسی ندارند.

عزم و اراده پناه جویان به تدریج دارد به تدریج اثر می گذارد. به امید آنکه هیچ کدام از پناه جویان به دلیل اعتصاب غذا آسیب جدی نبینند و به امید اینکه تا رسیدن  به یک نتیجه مشخص و موفقیت نسبی هم عقب نشینی نکنند.


گزارش کانال یک تلویزیون آلمان
München: Krisentreffen zum Umgang mit hungerstreikenden Asylbewerbern
http://www.tagesschau.de/multimedia/video/video1316602.html




اطلاعات تکمیلی:

30.06.2013، رادیو WDR5: در سپیده دم روز یکشنبه پلیس به محل تحصن پناه جویان حمله و بیش از 55 پناه جوی متحصن در آنجا را دستگیر و چادرهای آنها را برچید. پلیس اعلام کرده که از آنجا که به دلیل اعتصاب غذا جان پناه جویان در خطر است، این کار را کرده و پناه جویان را به بیمارستان منتقل کرده است. تعدادی از پشتیبانان پناه جویان در محل که می خواستند مانع پلیس شوند با پلیس درگیر شده که برخی از آنان دستگیر شده اند.

30.06.2013، دی سایت آنلاین:
Das Protestcamp wurde geräumt
ساعت پنج صبح پلیس به محل تحصن پناه جویان اعتصاب غذائی حمله کرد تا آنها را اجبارا به بیمارستان منتقل کند. روز قبل میانجیگری با پناه جویان به نتیجه ای نرسیده بود. سخنگوی پناه جویان اشکان خراسانی با یادآوری اعتصاب غذای ماینر در آلمان در سال 1974 و بابی سانز در ایرلند در سال 1981 و مقاومت آنان تا مرگ، یاد آور شده که ما نیز همین کار را ادامه خواهیم داد. شهردار مونیخ با دستاویز قراردادن این سخن و با تاکید بر اینکه ما نمی توانیم مرگ کسی را بپذیریم، به پلیس دستور داده تا تحصن پناهجویان را برچیند. در مجموع 44 پناه جوی اعتصاب غذائی به 12 بیمارستان مختلف منتقل شده اند. پناه جویان در بیمارستان نیز از پذیرش مداوا خودداری می کنند.

BR- سایت رادیو و تلویزیون بایرن:
Münchner Polizei räumt Protest-Camp
عکس های حمله پلیس برای برچیدن چادرهای محل تحصن پناه جویان اعتصاب غذائی در مونیخ، انتقال اجباری آنها با آمبولانس به بیمارستان و مقاومت حامیان پناه جویان و درگیری آنها با پلیس


آخرین مطالب:
 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024