- شنبه 1 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
از هر سه نفر خارجی تبار ساکن آلمان یک نفر بیکار است چاپ ارسال به دوست
07 خرداد 1392

حنیف حیدرنژاد

دی ولت، 28.05.2013: جدیدترین داده های ادره کار فدرال آلمان نشان می دهد که پیدا کردن کار برای خارجی تباران در آلمان سخت تر است تا برای خود آلمانی ها. بر اساس این گزارش، دلیل این موضوع به سطح آموزش و زبان وابسته است. مطابق همین گزارش در آلمان در دسامبر 2012 در حالی که در مجموع جمعیت آلمان از هر پنج نفر یک نفر بیکار بوده، در بین خارجی تباران از هر سه نفر یک نفر بیکار بوده است.

تحلیلگران این گزارش می نویسند "آمار نشان می دهد که جمعیت خارجی تبار در پیدا کردن کار با مشکل روبرو می باشند. اینکه همه بتوانند شانس برابر [برای یادگیری و ورود به بازار کار] داشته باشند، هنوز یک چالش محسوب می شود." برای تغییر این وضعیت باید در امر آموزش سرمایه گذاری شود. بویژه در زمینه باید به ارتقاء سطح زبان و آموزش اهمیت داده شود. 

از هر پنج نفر در آلمان یک نفر تبار خارجی دارد. میزان بیکاران در بین خارجی تباران که فاقد یک مدرک آموزش فنی-حرفه ای هستند 52% است که کمی نسبت به این میزان در بین افرادی بدون تبارخارجی بالاتر می باشد(48%). همین آمار اما نشان می دهد میزان بی کاری در بین افراد با تبار خارجی که  آموزش فنی- حرفه ای را به اتمام رسانده اند، یک باره پائین آمده و 18% می باشد. آندسته از خارجی تباران که در خارج از آلمان زندگی نکرده و از همان اول در آلمان بزرگ شده و تحصیل کرده اند، کمتر مشکل زبان دارند. در نتیجه میزان بیکاری در بین این دسته باز هم پائین تر بوده و به 7.4% می رسد.

ترجمه: حنیف حیدرنژاد

منبع:
Jeder dritte Arbeitslose ohne deutsche Wurzeln


 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024