- شنبه 1 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
اتحادیه اروپا در مواجهه با گرایشهای راست افراطی چاپ ارسال به دوست
30 فروردين 1392
 اتحادیه اروپا در مواجهه با گرایشهای راست افراطی

یورو نیوز، 19.03.2013: در برنامه این هفته “سخن شما” دانشجویی از یونان می پرسد:“ما گروهی از دانشجویان دانشکده اقتصاد یوانینای یونان هستیم. سوالمان این است که چگونه اروپا می تواند از نظر سیاسی انسجام و هماهنگی داشته باشد در حالی که در یونان و دیگر کشورهای اروپایی گرایشهای راست افراطی در حال افزایش است؟

ژان ایو کامو، کارشناس مسائل سیاسی و پژوهشگر موسسه فرانسوی روابط بین الملل و استراتژیک پاسخ می دهد:

“در واقع اروپا از اینکه در برابر افزایش احزاب بیگانه هراس و پوپولیستها که در اوایل دهه ۱۹۸۰ ظهور کردند، انسجام خود را حفظ کند مشکل دارد.

در قانون اساسی اروپا و حتی از دلایل اولیه ایجاد اتحادیه اروپا این امید بوده که هرگز رژیمهای استبدادی و بیگانه هراس و نژاد پرست در قاره اروپا به مانند آنچه در دوران سالهای ۱۹۴۰ شاهدش بودیم دوباره تکرار نشود و رخ ندهد. اما بعد از مدتی، واقعیت دوباره خود را نشان می دهد و در واقع اروپا اتحادی از دولتهاست.

بنابراین، این انتخابات ملی است که دولتها را تعیین می کند و پس از آن اتحادیه اروپا، کمیسیون اروپا و پارلمان اروپا قرار می گیرند. بسختی می توان مراقب نتایج انتخابات دموکراتیک بود و بعد از آن به دادن پیشنهاد یا هشدار پرداخت و گفت مراقب اتفاقاتی که در فلان کشور می افتد باشید. این همان چیزی است که کشورهایی مانند مجارستان و یونان با آن روبرو هستند. این خوشایند و مناسب ما نیست برای اینکه نقض ارزشهای بنیادین ماست.

به هر حال بوقت خودش، این دولتها هستند که باید قوانین خاص خودشان را تصویب کنند و مسئولیت مشکلات عمدتا سیاسی که دلیل اصلی افزایش این گرایشها و جنبشهای راست افراطی هستند را بر عهده گیرند و پاسخگو باشند.”

شما نیز اگر مایلید سوال مورد نظر خود را در برنامه «سخن شما» مطرح کنید لطفا روی گزینه زیر کلیک کنید.




 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024