- چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
تبعیض علیه کولی ها در اروپا چاپ ارسال به دوست
20 فروردين 1392
europa تبعیض علیه کولی ها در اروپا
ببینید

یورو نیوز، 09.04.2013: سازمان عفو بین الملل برای مبارزه با تبعیض علیه کولی های اروپا از کمیسیون اروپا و اعضای اتحادیه خواسته است تا برای رفع این معضل قاطعانه وارد عمل شوند.

مدیر شاخه اروپایی سازمان عفو بین المللی معتقد است که اروپا قادر است در این مورد بگونه ای موثر تر عمل کند: “وضعیت کولی ها نامطلوب است. اتحادیه اروپا اقداماتی برای بهبود اوضاع در پیش گرفته است، اما کشورهای عضو برای تغییر وضعیت کنونی گام چشمگیری بر نداشته اند.”

تنها در چهارسال میان 2008 و 2012، یکصد و بیست مورد خشونت علیه کولی ها در بلغارستان، جمهوری چک و مجارستان گزارش شد که پلیس در دنبال کردن عاملان آن تلاش چندانی نکرد.

یک فعال کولی در اروپا می گوید: “کولی ها همه جا مورد تبعیض هستند: در اتوبوس و در خیابانها. به آنها کار نمی دهند چون کولی هستند و حتی در مدارس.”

در گذشته، دولتهای کمونیستی به کولی ها شغل و مسکن می دادند، اما با تغییر نظام سیاسی اروپا، کولی ها در شرایط دشوارتری قرار گرفتند.

یکی از مقامات شورای اروپا می گوید: “با تعطیل کارخانجات، آنها مشاغلشان را از دست دادند…نتوانستند اجاره بهای خانه هایشان را بپردازند و بدنبال سرپناه، آلونک نشین شدند. اینها با تغییر نظام سیاسی، همه چیزشان را از دست دادند.”



 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024