- شنبه 1 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
افشای تقلب مالیاتی بسیاری از مقامات دولتی و ثروتمندان جهان چاپ ارسال به دوست
15 فروردين 1392
Vollbild anzeigen

یورور نیوز، 04.04.2013: یک وبسایت ویژه همکاری بین المللی روزنامه نگاران، اقدام به انتشار هویت هزاران ثروتمند جهان کرده که با بهره گیری از پوشش شرکت های تجاری فراساحلی، دست به تقلب مالیاتی گسترده زده اند.

این شرکت ها در جزایر و مناطق دریایی که دارای حوزه قضایی مستقل از کشورها هستند و پناهگاه های مالیاتی نامیده می شوند، نظیر جزایر ویرجین در منطقه کارائیب، ثبت شده و حسابرسی مالیاتی فعالیت های آنها همواره با ابهام روبرو بوده است.

ژان ژاک اوژیه، از دوستان نزدیک فرانسوآ اولاند رئیس جمهوری فرانسه، الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان، وزیر دارایی سابق مغولستان، یکی از معاونان سابق نخست وزیر روسیه و نیز بسیاری از ثروتمندان بزرگ جهان از جمله کسانی هستند که تا کنون هویت آنان مشخص شده است. اما اطلاعات جمع آوری شده همچنین شامل تعداد زیادی افراد ناشناس و یا اسامی مستعار است.

علاوه بر جزایر ویرجین، از قبرس نیز به عنوان پناهگاه مالیاتی بسیاری از مقامات دولتی و ثروتمندان یاد می شود، اما اطلاعات تاکنون منتشر شده در این وبسایت هنوز وارد حوزه قضایی قبرس نشده است.

بسیاری از رسانه های بین المللی نظیر روزنامه گاردین با این وبسایت افشاگر و روزنامه نگاران فعال در آن همکاری می کنند.


 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024