- شنبه 1 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
ده سال مشاوره امور پناهندگی در مرکز امداد پزشکی به پناه جویان در شهر بوخوم چاپ ارسال به دوست
12 فروردين 1392




حنیف حیدرنژاد

سایت انتگراسیون، 3103.2013: مرکز امداد پزشکی به پناه جویان شهر بوخوم  یک انجمن حقوق بشری غیر دولتی و غیر مذهبی می باشد. این انجمن در سال 1997 تاسیس شد تا بتواند بطور خاص به آندسته از مهاجرینی که فاقد اوراق قانونی اقامتی می باشند کمک کند. با همین هدف این انجمن اقدام به ایجاد شبکه ای از پزشکان داوطلب نمود که حاضر باشند بدون گرفتن حق ویزیت این دسته از مهاجرین و پناه جویان را معاینه کرده و اقدامات پزشکی لازم را نیز انجام دهند. این شبکه اکنون حدود 60 پزشک با تخصص های مختلف را در بر می گیرد. 

در سال 2002 نیز بخش مددکاری اجتماعی این انجمن تاسیس شد تا بتواند به پناه جویان در زمینه امور پناهندگی مشاوره ارائه داده و در مراحل قانونی از آنها حمایت کند. کمی بعد از آن نیز بخش مشاوره روانشناسی و رواندرمانی به راه افتاد تا پناه جویانی که آسیب روحی دیده اند را مورد حمایت قرار دهد.

بخش مددکاری اجتماعی مرکز امداد پزشکی به پناه جویان شهر بوخوم در سال 2002 ابتدا توسط یک همکار زن ترکیه ای تبار کار خود را شروع کرد. از ژانویه سال 2003 مسئولیت این بخش به حنیف حیدرنژاد سپرده شد. وظایف این بخش عبارتند است از:
- مشاوره ی مراحل و روند اعلام پناهندگی
- مشاوره پناهندگی پس از اعلام قبولی یا در صورت دریافت پاسخ منفی
- مشاره در زمینه درخواست مجدد پناهندگی
- مشاوره در امور اقامتی
- مشاوره در تمام دیگر امور مربوط به پناه جویان و پناهندگان (کار، مسکن، درمان، تحصیل، جابجائی و تعویض محل سکونت، جلوگیری از اخراج و...)
- مشاوره روحی- اجتماعی درمسائل فردی یا خانوادگی (ناراحتی های روحی- اجتماعی، جدائی، طلاق، تربیت و سرپرستی  کودکان و ....)

در کنار انجام مشاوره، هرگاه که لازم باشد مراجعه کننده در مراجعات اداری (اداره امور پناهندگی یا اداره خارجیان، یا دیگر ادارات)، یا در مراجعه به وکیل همراهی می شود.

بودجه بخش مددکاری اجتماعی انجمن امداد پزشکی شهر بوخوم از محل های مختلفی تامین می شود. از جمله:
- پروژه کمک به پناه جویان ایالت نوردراین وستفالن. بودجه این پروژه هر سال باید توسط  پارلمان ایالتی به تصویب برسد و در مجموع 80 مرکز مختلف را در سطح این ایالت تامین می نماید.  
- دفتر کمک به پناه جویان اتحادیه اروپا که در پروژه های سه ساله برخی مراکز مشاوره را در سراسر اروپا تامین می کند.
- صندوق کمک به پناه جویان- سازمان ملل، دفتر برلین. این دفتر نیز هر ساله به تعداد محدودی مراکز مشاوره کمک مالی می کند.
- صندوق کمک به بازماندگان شکنجه- سازمان ملل، دفتر ژنو. این صندوق در پروژه های پنج ساله تنها به تعداد بسیار کمی مراکز مشاوره در اروپا کمک مالی ارائه می دهد.

همه مراکز فوق به طرق مختلف کمَیت و کیفیت کار مراکزی که به آنها کمک مالی می کنند را کنترل کرده و هر وقت که بخواهند بازرسانی را برای کنترل به محل اعزام می نمایند.

در پایان گزارش سالیانه انجمن امداد پزشکی به پناهجویان در شهر بوخوم، لیست درآمد ها وهزینه های سالانه انجمن منتشر می شود. از آن طریق می توان کمک کنندگان به این انجمن و مبالغ پرداخت شده و نیز مبالغ هزینه شده و موضوع آنرا مشاهده نمود.

مشروح گزارش همراه با گرافیک و جدول در فایل PDF
 



 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024