- جمعه 7 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
روسای جمهور آلمان و ایتالیا در مراسم یادبود کشتار نازی ها در ایتالیا شرکت کردند چاپ ارسال به دوست
05 فروردين 1392

روسای جمهور آلمان و ایتالیا در مراسم یادبود کشتار نازی ها در ایتالیا شرکت کردند

یورور نیوز، 24.03.2013: یواخیم گوئاک، رییس جمهوری آلمان به همراه جیورجیو ناپولیتانو، همتای ایتالیایی اش، روز یکشنبه در مراسم یادبود قربانیان یکی از فجیع ترین کشتار نازی های به هنگام جنگ جهانی دوم شرکت کرد. این مراسم در دهکده «سانتانا دی استاتسِما»، واقع در شمال منطقه توسکانوی ایتالیا برگزار شد.

ارتش آلمان نازی، ۱۲ اوت سال ۱۹۴۴ میلادی، حدود ۵۰۰ نفر از اهالی این دهکده را که عمدتا زنان و کودکان بودند، به قتل رساند. از مدت ها پیش قرار بود مراسمی برای این قربانیان برگزار شود. یواخیم گوئاک، اولین رییس جمهوری آلمان است که از محل این فاجعه، واقع در ۱۱۵ کیلومتری شمال غربی فلورانس دیدن می کند.

«قتل عام سانتانا دی استاتسِما» مدتها فراموش شده بود. تا اینکه حدود ۲۰ سال پیش مدارک مربوط به جزییات آن، به طور تصادفی در یک قفسه فلزی در زیرزمین یک دادگاه نظامی در رم یافت شد. رسانه های ایتالیا این قفسه را «قفسه شرم» نامیدند.

آقای گوئاک در این مراسم گفت که این قربانیان، افراد گمنام از یک حادثه بی نام و نشان نیستند. باید نام و چهره این افراد را به خاطر سپرد.


 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024