- شنبه 1 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
باز هم خودکشی یک پناجوی 28 ساله دیگر ایرانی در جنوب آلمان چاپ ارسال به دوست
19 اسفند 1391



حنیف حیدرنژاد

سایت انتگراسیون، 08.03.2013: بر اساس خبر دریافت شده از پناه جویان در جنوب آلمان، یک پناه جوی ایرانی به نام ح. س. 28 ساله که حدود بیست ماه است در آلمان درخواست پناهندگی اش را ارائه داده بود اقدام به خودکشی کرده است. تا زمان انتشار این خبر هنوز تائیدیه ای از منابع رسمی آلمانی در اختیار نمی باشد.

درخواست پناهندگی این پناه جو سه ماه قبل از طرف اداره امور پناهندگی رد شده بوده است. مطابق اطلاعاتی که تاکنون مشخص شده است، وی بامداد روز هفتم ماه مارس با خوردن قرص در اتاقش در یک هایم (خوابگاه) پناهندگی در شهر کوچک "هوف- Hof" اقدام به خودکشی کرده است. نیروهای امدادی که ساعت هشت صبح به محل رسیده اند گفته اند که 6 تا 7 ساعت از مرگ او می گذرد.

جزئیات بیشتری در مورد این خبر و  انگیزه این پناه جو برای خودکشی در دست نیست. در صورت دریافت اطلاعات بیشتر آن را منتشر خواهیم نمود.


در آلمان، بویژه در ایالت بایرن شرایط بسیار سخت و گاها غیر انسانی بر پناه جویان حاکم است. رسیدگی به درخواست پناهندگی بسیار طولانی است، خوابگاه های پناه جویان اغلب در مناطق پرت و دور افتاده قرار داشته و از امکانات زیستی مناسبی برخوردار نمی باشد. پناه جویان در اساس از امکان دسترسی به کلاس دولتی یادگیری زبان آلمانی محروم بوده، اجازه کار ندارند و اغلب اجازه ندارند منطقه محل سکونت خود را ترک کنند. در برخی مناطق به پناه جویان مقرری ماهیانه ی بسیار کمی پرداخت می شود. به آنها جیره غذائی داده شده یا باید با کوپن، مواد غذائی مورد نیاز خود را تهیه کنند. همه این محدودیت ها منجر به فشار روحی به پناه جویان می شود. نبود چشم انداز نسبت به آینده نیز باعث نا امیدی و افسردگی بسیاری پناه جویان می گردد. همه این فشارها می تواند زمینه اقدام به خودکشی را فراهم سازد.

اگر چه در برخی موارد نیز موضوعات شخصی و خانوادگی دلیل اصلی اقدام به خودکشی می باشد، اما محدودیت دسترسی به پزشک و روانشناس و بویژه نداشتن ارتباط با مراکز مشاوره به زبان مادری، تحمل مجموعه ی این مشکلات را برای بسیاری از پناه جویان آنچنان سخت می سازد که نهایتا به یک فاجعه انسانی منتهی می گردد.
اگر چه در ارتباط با خودکشی این پناه جوی ایرانی و بر اساس اطلاعات موجود هنوز نمی توان در مورد نقش و میزان مسئولیت مقامات یا نهادهای دولتی اظهار نظر نمود، اما معمولا چنین وقایعی اعتراض دیگر پناه جویان نسبت به قوانین مرتبط با پناهندگی و پناه جویان را به دنبال می آورد.

از پناه جویان و پناهندگان ایرانی در جنوب آلمان و نیز از کلیه فعالین امور پناهندگی و حقوق بشر درخواست می شود اطلاعات خود در این مورد را برای ما ارسال کنند.


اطلاعات تکمیلی در رابطه با خودکشی حامد سماعی پناه جوی ایرانی در جنوب آلمان
 
 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024