- شنبه 8 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
شمار بی خانمانها در اروپا رو به افزایش است چاپ ارسال به دوست
11 اسفند 1391

 شمار بی خانمانها در اروپا رو به افزایش است

یورو نیوز، 01.03.2013: از آغاز بحران اقتصادی در اروپا، جوانان، زنان و مهاجران بیش از سایر اقشار جامعه، از بی خانمانی صدمه دیده اند. طی این مدت حدود پنج سال، شمار بی سرپناهان در پانزده کشور در اتحادیه اروپا افزایش یافته است.

نوانخانه “تری یست” در شهر گانت بلژیک هر روز با این واقعیت تلخ دست و پنجه نرم می کند. ورنر واند وگ، مدیر این موسسه می گوید: “طی شش سال گذشته، تعداد کسانی که در نوانخانه تری یست پناه می گیرند از پنجاه شصت نفر در هفته به هشتصد و پنجاه نفر رسیده است.”

این روند نگران کننده در تعداد بی خانمانها در گزارش سال گذشته فدراسیون اروپایی سازمان های کمک به بی خانمانها منعکس شده است. پرتغال، اسپانیا، یونان و ایتالیا به دلیل افزایش بیکاری، بیشترین افزایش را در شمار بی سرپناهان تجربه کرده اند.

روت اوئن، مسئول سیاستگذاری این فدراسیون می گوید: “صاحبخانه ها و مستاجرانی که قبلا احتمال نمی رفت بی خانمان شوند، به دلیل افزایش موارد تخلیه به دلیل ناتوانی از بازپرداخت وام مسکن، با خطر بی خانمانی روبرو هستند.”

شهرداری گانت در بلژیک سعی دارد روشی تازه را برای اسکان سریع و ارائه مشاوره به افراد بی سرپناه، ارائه کند.

ناتالی مائرتونز، مددکار اجتماعی در مرکز خدمات رفاه عامه در این شهرداری می گوید: “باید به آنها حق تملک یک خانه را داد زیرا خانه مکان امنی است که در آن آرامش می گزینید، از آنجا به سر کار می روید و در آن به حل همه مشکلاتتان می پردازید، و محلی برای ارتباط با دوست و فامیل است.”

کمک به بی خانمانها یکی از سه اولویت اصلی مجموعه کمک های کمیسیون اروپایی در قالب طرح موسوم به سرمایه گذاری اجتماعی است. دولت های اروپایی اکنون سرگرم بحث درباره معضل بی خانمانی اند. هدف از این میزگرد که در شهر لوون بلژیک برگزار می شود، یافتن راهی برای کمک است، کمکی از ویلفرید بودینو از آن بهره مند شد، هر چند هنوز صاحب شغلی نیست.

ویلفرید که حدود چهل سال سن دارد، میهمان پناهگاه “تری یست” است اما بزودی به خانه جدیدش می رود: “دیروز کلید آپارتمانی را که مرکز رفاه داده، گرفتم. بعد از ظهر با کمک دوستانم وسائلم را می برم، آنجا را رنگ می کنم و کمی خرید می کنم، بعد ببینیم که آینده چه می شود.”


 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024