- شنبه 1 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
المپیک سوچی بر دوش بردگان مهاجر چاپ ارسال به دوست
18 بهمن 1391

یورو نیوز، 06.02.2013: به فاصله یک سال مانده به برگزاری المپیک زمستانی در شهر سوچی روسیه، سازمان دیدبان حقوق بشر از بدرفتاری با کارگران این پروژه خبر داد.

بنا به گزارش این سازمان، بسیاری از کارگران پروژه های ساخت تاسیسات و اماکن ورزشی سوچی مدت هاست که حقوق نگرفته اند و یا پول کمی دریافت کرده اند. بیشتر این کارگران را مهاجران تشکیل می دهند که در شغل هایی از جمله نجاری، جوشکاری و کارهای دشوار مشغول به کارند.

یولیا گوربانوا، پژوهشگر سازمان دیدبان حقوق بشر در این مورد می گوید:“آنچه ما در جریان این تحقیق یافته ایم حاکی از آنست که در بسیاری از موارد، مقامات روسیه و شرکت های که در آماده سازی تاسیسات المپیک سوچی نقش دارند، حقوق کارگران را نقض کرده اند.”

بنا به این گزارش برخی پیمانکاران حتی گذرنامه و اجازه کار کارگران را از آنان گرفته اند تا این کارگران نتوانند محل کارشان را ترک کنند.

اما شهردار سوچی از وجود این شرایط اظهار بی اطلاعی می کند. او در پاسخ به سوالی در این مورد می گوید: “در تمام این مدت تنها دو
شکایت نامه تحویل دفتر شهردار شده است. بنابراین نقض قانون کار و سوء استفاده به این گستردگی برای من ناشناخته است.”

گزارش دیدبان حقوق بشر بر اساس مصاحبه با 66 کارگر مهاجری صورت گرفته که در این پروژه ها مشغولند و از دیگر موارد نقض حقوق این کارگران می توان به کار در شیفت های 12 ساعته و بدون مرخصی اشاره کرد.

در این پروژه ها شانزده هزار کارگر مهاجر از کشورهای ارمنستان، تاجیکستان، ازبکستان، اوکراین و صربستان حضور دارند که دستمزد آنها به کمتر از دو دلار در ساعت می رسد.

المپیک زمستانی سوچی در ماه های فوریه و مارس سال 2014 برگزار می شود و روسیه قصد دارد تا با هرچه بهتر برگزار کردن این مسابقات نشان دهد که توانایی برگزاری رویدادهای بزرگ ورزشی را دارد و به همین دلیل ده ها هزار کارگر در این پروژه ها مشغول به کارند تا تاسیسات مورد نیاز در موعد مقرر آماده شود.


 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024