- چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
فقر در میان کشورهای اتحادیه اروپا در حال گسترش است چاپ ارسال به دوست
19 دي 1391

 فقر در میان کشورهای اتحادیه اروپا در حال گسترش است

یورور نیوز، 08.01.2013: بر اساس گزارشی که روز سه شنبه از طرف کمیسیون اروپا منتشر شد، فقر در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حال افزایش است. این خطر بویژه جوانان، مادران تنها و زنان بیکار را تهدید می کند.

یکی از عوامل آن بیکاری است. شاخص بیکاری در کشورهای شرق و جنوب اروپا با نرخ چهارده درصد و نیم، بمراتب بالا تر از میزان بیکاری در مرکز و شمال است که تنها هفت درصد جمعیت را شامل می شود.

کمیسر اتحادیه اروپا در امور اجتماعی می گوید:

“درست است که سیاستهای اجتماعی به تنهایی نمی تواند اوضاع اجتماعی را در کشورهای جنوب اروپا بهبود بخشد. گروه سه گانه وام دهندگان بین المللی و دیگران باید با همکاری و انعطاف عمل کرده و در ضرب العجل های گذشته
تجدید نظر کنند.”

کاهش دریافت مالیات، نظام خدمات اجتماعی را تضعیف کرده که عامل کاهش درآمد خانواده هاست.

در سه سال میان 2009 و 2011 شهروندان یونان هفده درصد، اسپانیا هشت درصد، قبرس هفت درصد و ایرلند پنج درصد عایداتشان را از دست داده اند.

شبکه اروپایی موسوم به مبارزه با فقر که با صدها ان جی او کار می کند، خواهان ایجاد یک نظام حداقل درآمد است:

یکی ازمقامات این شبکه می گوید:

“ما از اتحادیه اروپا خواسته ایم که برای عایدات مردم یک حداقل تعیین کند. این چیزی است که اتحادیه خود را از سال 1992 به آن متعهد کرده است. این بهترین راهی است که اتحادیه می تواند نشان دهد که برای شهروندانش کاری انجام می دهد.”

گزارشگر یورونیوز در بروکسل می گوید:

“قرار است در ماه آینده، کمیسیون اروپا برنامه ای ارائه دهد که در آن به منابع حداقل درآمد از قبیل امتیازاتی برای تجارتهای اجتماعی اشاره شده است.”

 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024