- جمعه 31 فروردين 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
جمهوری اسلامی ايران در میان فاسدترین حکومتهای جهان چاپ ارسال به دوست
15 آذر 1391

صدای آمریکا ، 05.12.2012: سازمان شفافیت بین المللی روز4 شنبه گزارش سال 2012 خود از میزان فساد حکومتی در کشورهای مختلف جهان را منتشر کرد. بر اساس این گزارش ایران با نزول 13 پله ای نسبت به سال گذشته در رتبه 133 کشورهایی با فساد کمتردر جهان قرار گرفته و فاصله اش با فاسد ترین کشورهای جهان بسیار کم شده است. گزارش از کوروش صحتی.




انتشار گزارش شفافیت بین الملل درباره فساد اداری و تنزل رتبه ایران

یورو نیوز: سازمان غیر دولتی شفافیت بین الملل روز چهارشنبه گزارش سالانه خود را درباره فساد مالی و اداری منتشر کرد.

بر این اساس ایران از ۱۰۰ امتیاز، ۲۸ نمره کسب کرده و با ۱۳ رتبه تنزل نسبت به سال گذشته درمیان ۱۷۴ جایگاه، صد و سی و سوم شده است.

کره شمالی، سومالی و افغانستان رتبه آخر را به خود اختصاص داده‌اند و دانمارک، فنلاند و نیوزیلند اول هستند.

رییس سازمان شفافیت بین الملل می‌گوید: «این گزارش‌‌ همان چیزی را ما ماههاست می‌گوییم تایید می‌کند، و آن اینکه خطر فساد در یک کشور، رابطه ای نزدیک با اقتصاد و ثبات در آن کشور دارد.»

این گزارش وضعیت فساد در محدوده پولی یورو را نگران کننده خوانده است. در میان بیست و هفت کشور عضو منطقه یورو، یونان و ایتالیا به ترتیب بیشترین فساد مالی و اداری را تجربه می‌کنند.

آلمان و فرانسه به عنوان قدرتمند‌ترین کشورهای محدوده یورو به ترتیب سیزدهم و بیست و دوم هستند.

شفافیت بین الملل، یک سازمان غیر دولتی و مستقل است که مقر آن در شهر برلن آلمان قرار دارد و از سال ۱۹۹۳ میلادی گزارش‌هایی درباره میزان فساد در کشورهای جهان و تلاش دولت‌ها برای مبارزه با آن منتشر می‌کند.


 



 

 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024