- سه شنبه 1 آبان 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
محاکمه یک نئونازی در آلمان به جرم جنایات نژاد پرستانه چاپ ارسال به دوست
19 آبان 1391
محاکمه یک نئونازی در آلمان به جرم جنایات نژاد پرستانه

یورو نیوز، 09.11.2012: دادستانی فدرال آلمان، بئاتا چپه دختر جوانی که سال گذشته در ارتباط با یک گروه نئونازی دستگیر شد را متهم به شرکت در جنایات نژاد پرستانه ده سال گذشته در آلمان دانست.

نام چهار نفر دیگر نیز به جرم همدستی در این پرونده ذکر شده است.
دو نفراز اعضای این گروه، نوامبر سال گذشته پیش از دستگیری خودکشی کرده بودند.

پلیس آلمان از همزمانی افزایش جرایم در سالهای اخیر با فعالیت گروه های نئونازی نگران است و احتمال ممنوع کردن حزب ناسیونال سوسیال آلمان از نظرها دور نیست.

علاوه بر جنایات نژادپرستانه، جرایم دیگری از جمله دزدی مسلحانه وعملیات تروریستی به این گروه نسبت داده می شود.

دادگاه این پنج مظنون به قتل در مونیخ پایتخت ایالت باواریا برگزار می شود زیرا اکثر مقتولین در این ناحیه در جنوب آلمان زندگی می کردند.

دادستان کل آلمان گفت: “ بئاتاچپه به گروه راست افراطی ناسیونال سوسیالیست، ظاهر عادی می داده و به زندگی آنها در آپارتمان های مسکونیشان مشروعیت داده تا بتوانند بدون جلب توجه همسایگان، مرکزی برای پناه بردن و تمرکز فعالیت های تروریستیشان داشته باشند.”

آخرین محلی که بعضی از اعضای این گروه در آن زندگی می کردند ماه نوامبر سال گذشته به قصد از بین بردن مدارک منفجر شده بود اما پلیس با دسترسی به باقیمانده اسناد توانست به راز بخشی از این جنایات پی برد.

Copyright © 2012 euronews


 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024