- شنبه 8 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
موفقیت پناه جویان متحصن در برلین برای ادمه تحصن و اعتصاب غذا در دروازه براندنبورگ چاپ ارسال به دوست
11 آبان 1391





حنیف حیدرنژاد

سایت انتگراسیون، 31.11.2012: هفته گذشته پناه جویان متحصن در برلین که برخی از آنان در دروازه براندنبورگ چادر زده و تعدادی نیز اقدام به اعتصاب غذا کرده بودند با مخالفت و تهاجم پلیس روبرو شده و چادرهای آنها برچیده شد. تعدادی دستگیر ولی پس از مدت کوتاهی بلافاصله آزاد شدند.

"دروازه براندنبورگ" از اصلی ترین محل های توریستی در آلمان است. این محل چند صد متر تا پارلمان آلمان و دفتر صدراعظم فاصله دارد، در این منطقه تعداد زیادی سفارتخانه قرار دارد و  اصلی ترین محل برای برگزاری تظاهرات و گردهمائی های سیاسی و فرهنگی در برلین بوده و تعدادی از بزرگترین تلویزیون های آلمان نیز در همان نزدیکی دفتر اصلی خود را دایر کرده اند. این محل نزدیک ایستگاه مرکزی قطار برلین بوده و به دلیل همه ویژگی هائی که گفته شد حضور پناه جویان در آنجا می تواند بیشترین توجه اجتماعی و سیاسی و رسانه ای را به خود جلب نماید.

برای حل و فصل کردن ادامه حضور و تظاهرات در این محل، هیئتی از نمایندگان پناه جویان و حامیان آنان با شهردار منطقه مذاکره ای چند ساعته داشته اند. برخی از موارد توافق در ویدئوی فوق به زبان آلمانی و فارسی اعلام شده است، از جمله:
- پناه جویان مجازند که در همین محل حضور 24 ساعته داشته باشند. آنان مجاز به برپائی چادر برای خواب و زندگی نیستند. اما شب ها می توانند در همانجا و در یک اتوبوس بخوابند.
- پناه جویان مجازند که حضور خود را به طور علنی نشان دهند. آنان می توانند میز کتاب و اطلاع رسانی برپا کنند. و می توانند پلاکاردهائی با مضامین سیاسی که خواسته هایشان را منعکس می کند بر پا کنند.

- پناه جویان به اعتصاب غذای خود کماکان ادامه میدهند. و برای حل خواسته هایشان خواستار مذاکره با نماینده دولت در امور پناهندگی می باشند. هرگاه پناه جویان نشانه هائی از حُسن نیت دولت در این زمینه ببینند، این آمادگی را دارند تا در مورد ادامه اعتصاب غذا تجدید نظر کنند.

حمید نوذری از مسئولین کانون پناهندگانی سیاسی ایرانی در برلین و از حامیان پناه جویان، ترجمه آلمانی همراه با تشریح وضعیت را به عهده دارد.

فیلم حمله پلیس و برچیدن چادر استراحت شبانه پناه جویان و اعتراض پنا جویان

گزارش خبری تلویزیون برلین-براندنبورگ در رابطه با توافق شهردار منطقه با پناه جویان



 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024