- پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
تظاهرات بزرگ پناه جویان در برلین بر علیه سیاست پناهندگی در آلمان چاپ ارسال به دوست
23 مهر 1391
Flüchtlinge demonstrieren in Berlin gegen Abschiebungen und Residenzpflicht. Foto: Reuters
tagesspiegel.de

حنیف حیدرنژاد

سایت انتگراسیون، 14.10.2012: در برلین روز شنبه 13 اکتبر 2012  بین 2 تا 3000 نفر علیه سیاست پناهندگی در آلمان دست به تظاهرات زدند. سازمانده هندگان این تظاهرات جمعیت را 3000 و پلیس آنرا 2000 نفر اعلام کرده است. جمعیت اصلی را آلمانی های مدافع حقوق بشر و پناه جویان  تشکیل می دادند. چند صد نفر پناه جو، از جمله پناه جویانی که روز پنجم اکتبر از وورتسبورگ با پای پیاده خود را به برلین رسانده بودند نیز در بین آنها دیده می شدند. پناه جویان از طریق فراخوانی که قبلا منتشر کرده بودند خواسته های خود را بر سه موضوع متمرکز کرده و شعارهای اصلی تظاهرات نیز همین سه موضوع را برجسته می کرد:
- لغو محودیت تردد پناه جویان
- برچیدن هایم (کمپ) های دسته جمعی پناهندگی
- لغو اخراج پناه جویان

بعد از آنکه یک گروه از پناه جویان پس از 28 روز حرکت با پای پیاده خود را به برلین رساندند، حامیان پناه جویان برای آنها در مرکز شهر برلین چادر بزرگی برپا نمودند. از آنزمان تعداد بیشتری پناه جو به این اعتراض ملحق شده اند. پناهجویان که در بین آنها تعداد زیادی ایرانی نیز وجود دارد، اعلام کرده اند که تا رسیدن به خواسته هایشان به اعتراض خود در برلین ادامه خواهند داد. 

تظاهرات روز شنبه 13 اکتبر اولین تظاهرات بزرگی است که پناه جویان و حامیانشان  پس از شروع این دوره از اعتراضات در برلین سازماندهی کرده اند. اخبار این تظاهرات در اصلی ترین برنامه خبری تلویزیون کانال یک و کانال دو آلمان بازتاب داشت.

مطالب مرتبط
گزارش روزنامه برلینر سایتونگ

گزارش خبری تلویزون کانال یک آلمان


آغاز راهپیمائی اعتراضی پناه جویان از وورتسبورگ بطرف برلین و نگاهی به خواست های آنها

راهپیمائی اعتراضی پناه جویان در آلمان؛ دستاوردها و چشم اندازها

گزارش تلویزیون برلین و براندنوبورگ


 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024