- يكشنبه 16 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
حمله نئونازی ها به تجمع پناهجویان در مقابل پارلمان ایالتی تورینگن- آلمان چاپ ارسال به دوست
28 شهريور 1391
Neonazis griffen die Flüchtlinge vor dem Landtag in Erfurt an. Foto: Sascha Fromm
عکس: تورینگا اگماینه-انلاین

حنیف حیدرنژاد

سایت انتگراسیون، 18.09.2012: پناهجویان معترض به قوانین تبعیض آمیز در آلمان در مسیر راهپیمائی اعتراضی خود از شهر وورتسبورگ به طرف برلین در ایالت تورینگن به شهر ارفورت رسیده اند.  قبل از روز سه شنبه 18 سپتامبر 2012 حدود بیست نفر از این پناهجویان  در حالی که از سوی شماری از حامیانشان در مقابل پارلمان ایالتی تورینگن در شهر اِرفورت تجمع اعتراضی برگزار کرده بودند از سوی حدود ده نفر نئونازی مورد تهاجم قرار گفتند. نئونازی ها با مشت و لگد به پناه چویان حمله کرده و قصد پاره کردن پلاکاردهای آنها را داشتند. پناهجویان و مدافعینشان از خود دفاع کردند. تنها سه نفر پلیس در محل حاضر بود. در ابتدا تلاشی از سوی پلیس برای جلوگیری از حمله نئونازی ها وجود نداشت. بعدا پلیس های بیشتری به محل رسیدند.

تاکنون گزارشی از اینکه کسی زخمی شده باشد منتشر نشده است. مشخصات تعدادی از نئونازی ها ثبت شد. آنها از اعضاء حزب ان پ د بوده و برخی نیز از سطوح رهبری این حزب در این ایالت هستند. پس از یک وقفه، پناه جویان به برنامه خود در مقابل پارلمان ادامه دادند.

رهبر فراکسیون حزب چپ در ایالت تورینگن تاکید کرده است که "نئونازی ها امروز نشان دادند که تا کجا تا عمق استخوانشان راسیست و ضد دمکراتیک هستند."

سخنگوی فراکسیون حزب سبزها نیز گفت از این خبر شوکه شده و اصلا نمیتواند بفهمد که چرا پلیس اقدامی نکرده و خواهان آن شده که پلیس در این مورد توضیح دهد.

کارشناس امور داخلی حزب اف د پ در این ایالت نیز گفته که خجالت آور است که چگونه نئونازی ها اینچنین عریان دست به خشونت زده اند.

حزب چپ، اتحادیه های کارگری و دیگر احزاب در اعتراض به حمله نئونازی ها به پناه جویان برای روز پنچشنبه آینده (20 سپتامبر) دعوت به یک تظاهرات در مقابل پارلمان ایالتی و در همان محلی که به پناه جویان حمله شده بوده، کرده اند.


منبع: تورینگنا آلگماینه-آنلاین

مطلب مرتبط با دلیل اعتراض پناهجویان و راهپیمائی آنها

آغاز راهپیمائی اعتراضی پناه جویان از وورتسبورگ بطرف برلین و نگاهی به خواست های آنها


 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024