- پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
مواد روانگردان جدید در اروپا و ناتوانایی های قانونی چاپ ارسال به دوست
19 تير 1391

مواد روانگردان جدید در اروپا و ناتوانایی های قانونی

یورو نیوز، 09.07.2012: مواد روانگردان، به نام های مختلف در کشورهای مختلف شناخته شده اند: مواد قانونی، مواد گیاهی، محرک، مخدر صناعی و غیره. آنها بخشی از انواع جدیدِ مواد مخدری هستند که در اروپا رو به افزایش است. مواد قانونی ای که اثرات مواد غیر قانونی را دارند. اکنون بحث های زیادی دربارۀ آنها انجام می شود.

هر هفته حداقل یکی از این مواد روانگردان جدید به بازار می رسد. برخی کشورها سختگیری زیادی نشان می دهند و برخی رویکرد نرمتری دارند. پرتغال یکی از کشورهایی است که در آن خرید چنین محصولاتی که عمدتاً مصنوعی هستند، قانونی است. در لیسبون با مردی صحبت می کنیم که از انواع مواد مخدر قانونی و غیر قانونی استفاده کرده است. او در مورد جذابیت این مواد جدید می گوید: “خریداری کردن آنها ساده تر است. به راحتی می توانید به فروشگاه بروید و از آنها خریداری کنید. این فرصتی است برای آزمایش یک چیز جدید. پلیس هم نمی تواند حرفی بزند یا ما را دستگیر کند. هیچ کاری نمی توانند بکنند. یعنی مصرف این داروها برای ما ساده تر و امن تر است و تازه قابل دسترس تر هستند.”

 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024