- دوشنبه 31 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
پارلمان اروپا در مذاکرات “شنگن” شرکت داده نشده است چاپ ارسال به دوست
23 خرداد 1391

: پارلمان اروپا در مذاکرات

یورو نیوز: نمایندگان پارلمان اروپا، دانمارک، ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بخاطر دخالت ندادن پارلمان در تصمیمات مربوط به مقررات رفت و آمد در کشورهای “شنگن” مورد حمله قرار داده و تهدید کرده اند که روابط خود را با دانمارک قطع خواهند کرد.

دبیر کل یکی از بزرگترین گروههای پارلمانی اروپا می گوید:

“دیشب به نخست وزیر دانمارک گفتم که تا جاییکه به گروه من مربوط است روابط ما قطع شده است. امروز هم گفتم که چرا پس همه وزراء مقررات روادید را بر قرار نمی کنند تا بتوانیم همه چیز را زیر کنترل بگیریم“؟

از هم اکنون، نمایندگان پارلمان در رای گیری روزگذشته، تصمیم گرفته اند حق خود را برای پیگیری قانونی دولتهایی حفظ کنند که در صدد تغییر قوانین آزادی رفت و آمد در میان کشورهای “شنگن” هستند.

یکی از نمایندگان پارلمان اروپا می گوید:

“این جنگ میان نهادهای اروپایی و شورای اروپاست. یک طرف می گوید که کمسیون اروپا باید بودجه و خیلی چیزهای دیگر و حق حاکمیت را کنترل کند، و از طرف دیگر می گویند نه، نه، نه، این بر عهده کشورهاست”.

هفته گذشته، وزرای دادگستری و کشور اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند پارلمان اروپا را در مذاکرات مربوط به تغییر د ر مقررات “شنگن” شرکت نداده و نتیجه را تنها به اطلاع نمایندگان برسانند. این امر؛ پارلمان را از نقش نظارتی خود محروم کرده و دست دولتهای اتحادیه برای نادیده گرفتن نگرانی های پارلمان باز می گذارد.

12.06.2012

 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024