- دوشنبه 31 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
احترام به حقوق متهمانی که در بازداشت به سر می برند چاپ ارسال به دوست
22 خرداد 1391

: احترام به حقوق متهمانی که در بازداشت به سر می برند

یورو نیوز: با افزایش رفت و آمد ها در اروپا، هماهنگ سازی قوانین حقوقی ضروری به نظر می آید و اکنون مقررات جدیدی در اتحادیه اروپا به همۀ شهروندان این تضمین را می دهد که در صورت دستگیری، از حق داشتن مترجم و ترجمۀ همۀ اسناد برخوردار باشند. همچنین، متهم فهرستی دریافت می کند که به زبان مادری اوست و تمام حقوق اساسی او را در طول دادرسی کیفری، قید می کند.

مقامات بروکسل می گویند، ، نحوۀ اطلاع رسانی این حقوق اساسی به مظنونان در همۀ کشورهای اتحادیۀ اروپا یکسان نیست و برای اجرای قوانین جدیدی وارد عمل شده اند. گروه های مدافع حقوق بشر، از این گام های مثبت استقبال می کنند.

“امیلی اسمیت“، از مسئولین سازمان “محاکمه های عادلانه در جهان” است و میگوید: “اجرای این اقدامات، چالش بزرگی برای دولت ها خواهد بود. بدیهی است که داشتن قوانین، امرِ بسیار خوبی است اما مهمتر از همه اجرا شدن آنها است. واقعیت این است که سیستم های لازم برای ترجمه، وجود دارد، مترجم و وکیل وجود دارند اما این قوانین برای این است که اطمینان حاصل شود که پلیس و قضات در اینباره آموش دیده اند و اطلاعات لازم به فرد مظنون داده می شود و او از حقوق خود و از اتهام خود و نحوۀ رسیدگی به پرونده آگاهی کامل دارد.”

11.06.2012

 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024