- دوشنبه 31 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
بازگشت مقررات کنترل مرزها در منطقه “شنگن” اروپا چاپ ارسال به دوست
19 خرداد 1391

: بازگشت مقررات کنترل مرزها در منطقه

یورو نیوز: روز پنجشنبه(0706.2012)، وزرای کشورهای اتحادیه اروپا توافق کردند که مقررات عبور از مرزهای اروپا عوض شود. بر اساس این مقررات، مرزهای کشورهای عضو پیمان “شنگن” که تاکنون بروی یکدیگر باز بود؛ در مراحلی بسته می شود.

وزیر دادگستری دانمارک می گوید:

“شورای اروپا گامی مهم در جهت تقویت همکاری میان کشورهای عضو پیمان“شنگن” برداشته است. بروی یک مکانیزم ارزیابی جدید توافق شده که با توسل به آن می توان اجرای مقررات شنگن را زیر نظارت قرار داد”.

هدف، نه مسدود سازی دائمی مرزها، بلکه بستن آنها در موارد لزوم مثل کنترل مرزهای لهستان در جریان مسابقات فوتبال اروپا در سال جاری است.

در این میان، اما، به پارلمان اروپا اجازه شرکت در مذاکرات داده نشده است. نکته ای که رئیس پارلمان بشدت به آن اعتراض کرده است.

“این اقدام تحریک آمیز است. در حالیکه هنوز بروی مقررات شنگن بحث می کردیم، شورای اروپا و وزرای کشورهای اتحادیه قوانین را عوض کردند. البته قانونا حق آنرا دارند و جمعا عمل کرده اند، اما پارلمان اروپا این را بیانیه ای حاکی از فقدان اعتماد تلقی می کند”.

گفته میشود علاوه بر مسئله حفظ نظم و امنیت، که اقداماتی در دست اجراست که موج مهاجرت از آفریقای شمالی به اروپا را محدود کند.

07.06.2012

 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024