- جمعه 7 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
در آلمان هر دو روز و نیم یک زن توسط شریک زندگی اش به قتل می رسد چاپ ارسال به دوست
16 خرداد 1391
یک سازمان حقوق بشری مدافع زنان در بیانیه مطبوعاتی خود که به تاریخ 04.06.2012 منتشر کرد اعلام نمود که در آلمان بطور متوسط هر دو روز و نیم یک زن توسط شریک زندگی اش( همسر، دوست پسر و...) به قتل می رسد.

این سازمان حقوق بشری (Terre des Femmes) از سال 1981 برای برابری حقوقی زنان مبارزه کرده و این هدف را دنبال میکند که زنان بتوانند هرچه مستقل تر بر روی پای خود زندگیشان را پیش ببرند. در بیانیه این سازمان به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل" آمده که روز 4  ژوئن (2012) در محله کرویتزبرگ شهر برلین(Berlin-Kreuzberg) مردی  همسر 32 ساله خود را در برابر چشمان کودکانشان کشته و سپس جسد او را تکه تکه کرده است. این بیانبه تاکید میکند:" ما از خبر این عمل سنگدلانه  شوکه شده ایم. موارد خشونت خانگی که این درجه از سنگدلی داشته باشد زیاد اتفاق نمی افتد. اما این به واقعیتی اشاره دارد که روزانه  [بسیاری] از زنان در آلمان بطور روزانه از شریک زندگی خود کتک خورده و مورد خشونت قرار گرفته و تحقیر می شوند. مواردی که به مرگ منتهی می شوند تنها نوک کوه یخ خشونت بر علیه زنان در جامعه ما را نشان میدهد."

این بیانیه با استناد به گزارش آماری پلیس جنائی آلمان اضافه می کند که  که در سال گذشته(2011)، 313 زن کشته شده اند و ظن این می رود که نیمی از این قتل ها یعنی 154 مورد، قتل توسط شریک زندگی این زنان، یعنی مردانی که با آنها در رابطه نزدیک و آشنائی بوده اند، به وقوع پیوسته است.  همچنین از هر چهار زن در آلمان یک نفر در زندگی اش خشونت خانگی را تجربه کرده است. خشونت های اعمال شده انواع مختلف را شامل شده و همه اقشار اجتماعی را در بر می گیرد.

05.06.2012- سایت انتگراسیون، حنیف حیدرنژاد


اصل مطلب

Grausamer Mord an Ehefrau in Berlin: Alle zweieinhalb Tage wird in Deutschland eine Frau durch ihren Partner getötet

 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024