- شنبه 1 ارديبهشت 1403

 
 
 
 
 
حقوق بشر
پناهندگی / اقامت
مهاجرت/انتگراسیون
جامعه/روحی-اجتماعی
مصاحبه / گفتگو
دیدگاه ها
ترجمه
پایان نامه
در دیگر رسانه ها
فیلم و صدا
درباره من
درباره سایت
Asyl / Aufenthalt
Menschenrechte
Über
 
 
عفوبین الملل سیاست پناهندگی آلمان را مورد انتقاد قرار میدهد چاپ ارسال به دوست
10 خرداد 1391

به مناسبت گزارش نقض حقوق بشر که توسط سازمان عفوبین الملل روز( 02.05.2012 ) منتشر شده، "توماس کونیگز- Tom Koenigs" رئیس کمسیون حقوق بشر پارلمان آلمان اعلام کرد:
"سازمان عفوبین الملل در گزارش سالیانه نقض حقوق بشر خود وضعیت 155 کشور را زیر نظر قرار داده و از جمله اشاره ای هم به آلمان داشته و سیاست پناهندگی آنرا مورد انتقاد قرار میدهد. این انتقاد بطور خاص در مورد رفتار با پناهجویان (کولی) از کوزوو، یعنی روما، آشکالی، اِگیپتا می باشد که آنها را اجبارا به  کوزوو اخراج کرده اند آنهم در حالی که در آنجا کماکان تهدید  تبعیض در مورد آنها وجود دارد.
من موکدا از اینکه سازمان عفوبین الملل این موضوع را مورد توجه قرار داده استقبال میکنم زیرا که دولت آلمان در این مورد اصول حقوق بشر، بویژه توجه به امور کودکان و نوجونان را نقض کرده است. برای بسیاری از این کودکان و نوجوانان بازگردانده شدن به کوزوو به معنی اخراج به ناکجا آباد می باشد. بسیاری از آنان باید به همراه خانواده خود و در شرایط فقر شدید زندگی را در حاشیه جامعه بگذرانند. 75% از کودکانی و نوجوانان اخراج شده که قبلا در آلمان به مدرسه می رفتند، پس از بازگردانده شدن به کوزوو دیگر بعدا به مدرسه نمی روند. 44.2% از نوجوانان اخراج شده از ناراحتی شدید روحی (تراوما) رنج می برند. از هر سه بچه، یک نفر از  ضربه روحی طوری رنج میبرد که تحت درمان بودن آن قابل استناد است. از دولت آلمان خواسته می شود که که وضعیت بچه ها را در مرکز تصمیمگیری خود قرار داده و از اخراج کودکان و نوجوانان به کورزوو خودداری کند".

 سایت انتگراسیون، حنیف حیدرنژاد


اصل مطلب:

"Amnesty International kritisiert Flüchtlingspolitik Deutschlands"

 
 
 

hanifhidarnejad@yahoo.de | استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است | Copyright©www.hanifhidarnejad.com 2005-2024